انواع ورق روغنی

ظاهر براق و رنگ روشن ورق سرد مهم ترین دلیل نامگذاری ورق روغنی بوده که بسیاری از افراد به دلیل شکل ظاهری که این ورق دارد آن را از میان ورق های فولادی دیگر شناسایی می کنند. ورق هایی که فلزی هستند به دو صورت تولید می شود که یکی از آنها ورق های نوع گرم که به آن ورق سیاه هم می گویند می باشد  و نوع دیگر آن ورق روغنی سرد است. تکنولوژی که برای تولید ورق روغنی به کار می رود نور سرد بوده که در دمای کم عملیات انجام میشود.

  • ورق روغنی معمولی st12
  • ورق روغنی نیمه کششی st13
  • ورق روغنی فوق کششی st14

استعلام قیمت ورق روغنی

روش تولید انواع ورق روغنی با ضخامت های متفاوت این است که آنها  را زمانی که در ضخامت های بالا تولید می شوند، به وسیله نورد به ضخامت های بسیار پایین‌تر تبدیل می کنند. از آنجایی که برای تولید ورق روغنی از نورد سرد استفاده می کنند کیفیت ظاهری آن بسیار عالی می شود و به همین دلیل در بیشتر کارهایی که در آن ظاهر نقش مهمی دارد از این نوع ورق استفاده میشود.

انواع ورق روغنی

همانطوری که می‌دانید هر متریال و کالایی به انواع گوناگونی تقسیم می شود که ورق روغنی هم در انواع گوناگونی تولید می شود. انواع ورق روغنی عبارت است از ورق های معمولی، ورق های نیمه کششی و همچنین ورق های فوق کششی. ضخامتی که در این نوع از ورق ها به کار می رود از 30 صدم میلیمتر تا 3 میلیمتر می باشد. هر یک از این ورق ها کاربرد گوناگونی دارد و به همین دلیل  از هر کدام آنها در مکانی خاص استفاده می شود. ولی به طور کلی باید بدانید که از ورق روغنی بیشتر در نماهایی که ظاهر برای آنها اهمیت دارد استفاده می شود. این که از کدامیک از آنها در چه مکانی استفاده شود بستگی به متریال های دیگر که با این ورق در ارتباط هستند دارد. این ورق بیشتر به نام ورق سرد شهرت دارد و شما در بازار تجاری از آن باید به نام ورق سرد نام ببرید.

بازار

ورق روغنی در بازارهای تجاری بیشتر به عنوان ورق فولادی سرد شناخته می شود ولی بیشتر افرادی که در صنعت حضور دارند آن  را به نام نورد سرد می شناسند. استفاده کردن از ورق روغنی در ساخت و ساز و مصالح بسیار مناسب می باشد و افرادی که می خواهند نمای زیباتری داشته باشند از این ورق ها استفاده می کنند.

یکی از مهمترین مزیت هایی که ورق روغنی دارد  این است که در برابر فشارهایی که بسیار بالا هستند مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و به همین دلیل بسیاری از مهندسان و طراحان معماری که در ساختمان ها کار می کنند از همین ویژگی ورق روغنی استفاده می کنند و سازه هایی را طراحی می نمایند  که بسیار قدرتمند می باشند. این سازه برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشد به متریال های کمتری نیاز دارد و از این طریق وزن  های بسیار بالا را هم تحمل می کند.

روش نورد سرد در تهیه ورق روغنی

برای اینکه از طریق نورد سرد ورق روغنی با ابعاد دقیق و سطح خوب تولید شود از لوله های فلزی، تسمه و … استفاده می کنند. ورق هایی که اکنون در بازار موجود هستند به صورت استاندارد تولید می شوند و ضخامت آنها 30 میلیمتر تا 3 میلیمتر می باشد، البته عرض استاندارد آنها هم 100 الی 125 سانتیمتر می باشد.

از این ورق ها برای پایه تولید ورق های گالوانیزه استفاده می شود. از آنجایی که برای تولید ورق روغنی سرد از نورد سرد استفاده می کنند قدرت و تحمل آنها بسیار بالا می رود. در واقع باید بدانید که یک ز مهمترین مزیت هایی که ورق های روغنی سرد دارند این است که توان و مقاومت بسیار بالایی نسبت به ورق های فولادی دیگر دارند. این ویژگی آنها موجب شده است که در صنعت از آنها استفاده زیادی کنند.  ورق روغنی ابعادی نیز میتواند در عرض های مختلف برش خورده و مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت پرشین آیرون افتخار نمایندگی رسمی فروش محصولات کارخانه خاور صنعت هما تولید کننده انواع لوله و پروفیل از ورق سرد می باشد. جهت اطلاع از قیمت روز ورق روغنی  خاور صنعت هما و فروش ورق روغنی و قیمت لوله و پروفیل مبلی (سبک) با ما تماس 40770074-021 بگیرید.