تفاوت فولاد نورد گرم و نورد سرد

تفاوت فولاد نورد گرم و نورد سرد

انواع زیادی از فولاد وجود دارد ، با اشکال ، درجه بندی ها ، مشخصات ، روکش ها و سایر ملاحظات پردازشی. یک تمایز کلیدی در بین محصولات فولادی پیش ساخته تفاوت بین فولاد نورد گرم و فولاد نورد سرد است.

ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما برخی از انواع فولاد برای کاربردهای خاصی مناسب تر از بقیه هستند. دانستن اینکه کدام یک را باید استفاده کرد می تواند از هزینه بیش از حد لازم برای مواد اولیه جلوگیری کند. همچنین می تواند در زمان و هزینه شما در پردازش اضافی صرفه جویی کند. به عبارت دیگر ، درک تفاوت بین فولاد نورد گرم و سرد به طراحان و مهندسان در دستیابی به نتایج بهتر و با بهترین قیمت ممکن کمک می کند.

تفاوت اساسی بین این دو نوع فولاد یکی از مراحل است. همانطور که می توانید تصور کنید ، “نورد گرم” به پردازش انجام شده با حرارت اشاره دارد. “نورد سرد” به فرآیندهای انجام شده در نزدیکی دمای اتاق اشاره دارد. اگرچه این تکنیک ها بر عملکرد و کاربرد کلی تأثیر می گذارد ، اما نباید با مشخصات رسمی و درجه فولاد ، که مربوط به ترکیب متالورژی و رتبه بندی عملکرد است ، اشتباه گرفته شود. فولادهای درجه بندی و مشخصات مختلف می توانند نورد گرم یا نورد سرد شوند – از جمله کربن اصلی و سایر فولادهای آلیاژی.

فولاد نورد گرم

فولاد نورد گرم در دماهای بالا (بیش از 1700 درجه فارنهایت) رول شده است که بالاتر از دمای تبلور مجدد برای اکثر فولادها است. این باعث می شود فولاد راحت تر شکل بگیرد و همچنین محصولاتی را ایجاد می کند که کار با آنها راحت تر است.

برای پردازش فولاد نورد گرم ، تولیدکنندگان با یک بیلت مستطیلی بزرگ شروع می کنند. بیلت گرم می شود و برای پیش پردازش ارسال می شود ، جایی که به صورت یک رول بزرگ پهن می شود. از آنجا ، در دمای بالا نگهداری می شود و فولاد درخشان سفید داغ از طریق یک سری غلتک های فشاری عبور می کند تا به ابعاد نهایی برسد. برای ورق های فلزی ، تولید کنندگان فولاد نورد شده را به سیم پیچ ها می چرخانند و می گذارند تا سرد شود. برای اشکال دیگر ، مانند میله ها و صفحات ، مواد برش داده شده و بسته بندی می شوند. فولاد با سرد شدن کمی منقبض می شود. 

از آنجا که فولاد نورد گرم پس از پردازش خنک می شود ، کنترل کمتری بر شکل نهایی آن وجود دارد و برای کاربردهای دقیق مناسب نیست.

فولاد نورد گرم اغلب در مواقعی استفاده می شود که ابعاد بسیار دقیق اهمیتی ندارند – برای مثال در خطوط راه آهن و پروژه های ساختمانی.

فولاد نورد گرم اغلب با ویژگی های زیر قابل تشخیص است:

  • سطوح مقیاس بندی شده ، نتیجه ی خنک شده از دمای شدید.
  • لبه ها و گوشه های کمی گرد برای محصولات میله ای و صفحه ای (به دلیل کوچک شدن و اتمام دقیق کمتر).
  • اعوجاج های جزئی ، جایی که سرد شدن ممکن است به جای زاویه های کاملاً مربع شکل های کمی ذوزنقه ای ایجاد کند.
نورد گرم

فولاد نورد گرم به طور معمول نسبت به فولاد نورد سرد نیاز به پردازش بسیار کمتری دارد ، که این امر باعث می شود هزینه آن بسیار کمتر باشد.

فولاد نورد گرم نیز مجاز است در دمای اتاق خنک شود ، بنابراین اساساً عادی شده است ، بدین معنا که عاری از تنش های داخلی است که می تواند در حین خاموش شدن یا سخت شدن کار ایجاد شود.

فولاد نورد گرم در جایی ایده آل است که تحمل ابعادی به اندازه استحکام کلی مواد مهم نباشد و در آنجا که پایان سطح یک نگرانی کلیدی نیست. اگر نگران کننده بودن سطح نگران کننده است ، پوسته پوسته شدن را می توان با سنگ زنی ، انفجار ماسه یا ترشی در حمام اسیدی برطرف کرد.

هنگامی که پوسته پوسته شدن برداشته می شود ، می توان از براش یا آینه های مختلف استفاده کرد.

فولاد رسوب زده سطح بهتری را برای رنگ آمیزی و سایر پوشش های سطحی ارائه می دهد.

یکی از محصولات نورد گرم که در بازار عرضه میگردد، ورق سیاه می باشد. بازرگانی پرشین آیرون تامین کننده ورق های فولادی اعم از ورق سیاه با کیفیت و قیمت مناسب می باشد، شما میتوانید جهت خرید ورق سیاه با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

فولاد نورد سرد

فولاد نورد سرد در اصل فولاد نورد گرم است که مراحل بیشتری را طی کرده است. برای به دست آوردن فولاد نورد سرد ، تولید کنندگان به طور کلی فولاد نورد گرم سرد شده را می گیرند و بیشتر آن را می غلتند تا ابعاد دقیق تر و کیفیت سطح بهتری بدست آورند.

اما اصطلاح “نورد” غالباً برای توصیف طیف وسیعی از فرآیندهای اتمام مانند چرخاندن ، آسیاب کردن و صیقل دادن استفاده می شود که هر یک از آنها نورد گرم موجود را به محصولات تصفیه شده تر تغییر می دهد. از نظر فنی ، “نورد سرد” فقط برای ورق هایی اعمال می شود که بین غلطک ها تحت فشار قرار می گیرند. اما اشکال مانند میله ها یا لوله ها “کشیده” هستند ، نه نورد. بنابراین میله ها و لوله های نورد گرم ، پس از سرد شدن ، به لوله ها و میله هایی تبدیل می شوند که به آنها نورد سرد می گویند.

فولاد نورد سرد اغلب با ویژگی های زیر قابل تشخیص است:

  • سطوح تکمیل شده با تحمل نزدیکتر.
  • سطوح صاف که اغلب در لمس چرب می شوند.
  • میله ها درست و مربع هستند و اغلب دارای لبه ها و گوشه های مشخص هستند.
  • لوله ها از یکنواختی مستقیم و صاف تری برخوردارند.

لوله فولادی نورد سرد برای حمل و نقل استفاده می شود.

با ویژگی های سطحی بهتر از فولاد نورد گرم ، جای تعجب نیست که فولاد نورد سرد اغلب برای کاربردهای دقیق تر فنی یا در مواردی که زیبایی مهم است استفاده می شود. اما ، به دلیل پردازش اضافی برای محصولات سرد ، قیمت بالاتری دارند.

از نظر ویژگی های فیزیکی ، ساخت فولاد سرد – چه از طریق برش ، آسیاب یا جوشکاری آن – می تواند تنش ها را از بین ببرد و منجر به پیچ خوردگی غیرقابل پیش بینی شود.

یکی از محصولات نورد سرد که در بازار عرضه میگردد، ورق روغنی می باشد. بازرگانی پرشین آیرون تامین کننده ورق های فولادی مانند ورق روغنی با کیفیت و قیمت مناسب می باشد، شما میتوانید جهت خرید ورق روغنی با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

بسته به آنچه که به دنبال ساخت آن هستید ، انواع مختلف مصالح مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای پروژه های منحصر به فرد یا تولیدات یکبار مصرف ، مصالح فولادی پیش ساخته می توانند بلوک های ساختمانی را برای هرگونه ساختار ساختاری که قابل تصور است فراهم کنند.

بازرگانی پرشین آیرون نماینده رسمی کارخانه خاور صنعت هما می باشد . با تماس به کارشناسان فروش شرکت پرشین آیرون و اعلام مشخصات قیمت روز ورق ، شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل محصول در قالب پيش فاكتور برای شما ارسال خواهد شد. پس از تایید پرداخت ؛ و بعد از تاييد قيمت كرايه. از سوي مشتري، طبق زمان‌بندی اعلام شده، محصول خریداری شده برای مشتری ارسال می شود.

این مجموعه محصولات خود (لوله مبلی – پروفیل مبلی و …) را با ضمانت کالا ارائه میدهد. لوله مبلی تولیدی این شرکت قابلیت خم – کشش – پرس شدن در طول و عرض- فرمینگ و تبدیل به اشکال دیگر مانند لوله بیضی – آبکاری – کرم کاری و غیره را دارد. این بازرگانی محصولات خود را به شرط و با تضمین کیفیت برای شما مشتریان عزیز آماده میکند.