خرید و فروش ورق استنلس استیل

خرید و فروش  ورق استنلس استیل

قیمت خرید یا فروش  ورق استنلس استیل بسته به گرید و برند آن مشخص می شود. مهمترین عنصر تعیین قیمت این نوع ورق مقدار کروم مصرفی در تولید ورق استیل می باشد. هر چه درصد کروم ورق بالاتر باشد مرغوبیت بیشتری دارد. در مقابل عنصر کروم عنصر کربن می باشد.ورق های استنلس استیل دارای کربن بالا جزو ورق های بی کیفیت استیل می باشد و قیمت پایین تری دارد.

یکی از دلایل محبوبیت ورق استنلس استیل خاصیت زد زنگ بودن آن است که به دلیل عنصر کرم و نیکل موجود در این نوع ورق می باشد.هنگام خرید ورق استیل، با توجه به نیازباید به مقدار عناصر آن توجه کرد.  به طور مثال در ورق استیل ۳۰۴ مقدار ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل باعث زد زنگ زدگی این نوع گرید می باشد. در ورق استیل ۳۱۶  ۱۶ درصد کروم ۱۰ درصد نیکل و ۲ درصد مولیبدن یافت می شود.  حرف (L) که بعد از گرید ورق عنوان میگردد به معنای Low Carbon  است که نشان دهنده کربن مصرفی می باشد و با قیمت ورق استیل رابطه مستقیم دارد.

ورق استیل بگیر و نگیر چیست؟

ورق استیل به دو نوع بگیر و نگیر تقسیم بندی میگردد. ورق استیل بگیر خاصیت مغناطیسی و ورق نگیر خاصیت غیر مغناطیسی دارد. در حالت مغناطیسی (بگیر) آهنربا به ورق استنلس استیل می چسبد.

 

ورق استنلس استیل بگیر (گرید ۴۰۰)

ورق بگیر استیل ترکیبی از آلیاژهای آهن، کروم با کربن کمتر ۱ درصد می باشد که در ترکیباتش نیکل ندارد و به دلیل جذب آهنربا به آن جزء بگیر ها محسوب می شود. این سری شامل ورق استیل ۴۱۰، ۴۲۰ و ۴۳۰ می شود.

گرید ۴۱۰ مقاوم در برابر سایش و اسیب پذیر در مقابل خوردگی.

گرید ۴۲۰ پولیش پذیر و کاربرد در ساخت قاشق و چنگال استیل

گرید ۴۳۰ شکل پذیر و خم پذیر بسیار بالا.

ورق استیل نگیر (گرید ۳۰۰)

ورق نگیر استیل کاربر بیشتری نسبت به بگیر دارد و قیمت بیشتری هم دارد. ورق های استیل گرید ۳۰۰ از نوع نگیر میباشند.ترکیبی از آلیاژهای آهن، کروم، نیکل با کربن کمتر از ۱ درصد بعث عدم جذب آهنربا می گردد از همین رو جزء نگیر ها محسوب می شود. از عمده مصارف آن می توان به مصارف دکوراتیو اشاره نمود. گرید ۳۰۴ که متداول ترین سری استنلس استیل بوده و بعد از آن ۳۱۶ رایج ترین گرید است. این محصول در صنایع غذایی، جراحی و بعلاوه به دلیل مقاومت زیاد در برابر کلر در صنایع دریایی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

دسته بندی ورق های استنلس استیل به شرح زیر می باشد:

* ورق استیل ۳۰۴

* ورق استیل ۴۳۰

* ورق استیل ۴۲۰

* ورق استیل ۳۰۹

* ورق استیل ۳۱۰

* ورق استیل ۳۱۶

* ورق استیل ۲۰۱

یکی از بارزترین ویژگی های ورق استنلس استیل بازیافت کامل و ۱۰۰ درصد آن می باشد. آمار سازمان حفاظت از محیط زیست جهان در سال ۲۰۱۹ نشان دهنده این است که ۶۰ تا ۸۰ درصد استیل جهان از بازیافت ضایعات استیل تولید می شود. استنلس استیل در مقابل سرما (۲۰۰- درجه) و گرما (۱۰۰۰ درجه) مقاومت خوبی نشان میدهد و این خاصیت یکی دیگر از برتری های ورق استیل می باشد.

شکل ظاهری ورق استنلس استیل نیز متفاوت است و به دسته بندی زیر تقسیم میگردد

* ورق استیل طلایی

* ورق استیل نازک

* ورق استیل طرح دار

* ورق استیل پانچ شده

* ورق استیل خش دار

* ورق استیل روکش دار

* ورق استیل نسوز

* ورق استیل مات

* ورق استیل ضد اسید

* ورق استیل براق

قیمت روز ورق استیل در تهران

شما می توانید با تماس با کارشناسان شرکت پرشین آیرون از قیمت روز ورق استیل مطلع شوید. این موضوع را باید مد نظر داشت که گرید و آلیاژ های ورق استیل برای هر نوع کاربرد‌ متغیر است. جهت اطلاع از قیمت ورق استنلس استیل با ما در تماس باشید.