روش های تولید ورق روغنی

روش های تولید ورق روغنی

تکنولوژی هیدروفرمینگ که در تولید , ورق روغنی به کار گرفته می شود قبل از جنگ جهانی اول رواج داشته است و اولین باری که از آن استفاده کردند در سال 1980 بود که برای بدنه هواپیما از آن استفاده نمودند. در سال های بعد با این روش تولید ورق روغنی (سرد) را بسیار پیشرفته‌تر کردند و به همین دلیل مشتریان بسیاری را به دست‌آورد و افراد زیادی از آن استفاده کردند. فرآیند هیدروفرمینگ در تولید ورق روغنی بیشتر شبیه ورق های کششی می باشد که در این روش از قالب های کششی مخصوصی استفاده می کنند. زمانی که با استفاده از این روش در تیراژ پایینی ورق سرد تولید کنید می توانید بهترین جایگزین برای ورق های کششی باشد. ضخامت و کیفیت این نوع از ورق ها که با این فرآیند تولید می شوند بسیار عالی می باشد. همچنین یکی دیگر از مزیت هایی که این روش دارد این است که هزینه های شما را بسیار کاهش می دهد.

با عضویت در کانال تلگرامی این مجموعه از قیمت و موجودی روز این بازرگانی مطلع شوید و بهترین خرید را برای خود رقم بزنید.

روش های تولید ورق روغنی به وسیله فرآیند هیدروفرمینگ

در این سال ها تحقیقات زیادی در فرآیند هیدروفرمینگ برای تولید ورق روغنی انجام شده است و نتیجه بیشتر این تحقیقات این بوده روش های گوناگونی در این فرآیند وجود دارد، که هر یک از این روش ها مزیت های مختلفی دارند.

یکی از این روش ها فرآیند کشش عمیق می باشد که به صورت هیدرو مکانیکی است، یکی دیگر از روش های آن هیدروفرمینگ به صورت جفتی می باشد که بر روی ورق فولادی آن را اجرا می کنند و همچنین یکی دیگر از آنها این است که برای تولید ورق روغنی (سرد) از قالب متحرک استفاده می کنند.

به طور کلی تمامی روش هایی که در این فرایند برای تولید ورق روغنی (سرد) انجام می شود کیفیت بسیار عالی دارند و همچنین قیمت آنها نیز پایین است.

ورق روغنی شکل ثابت دارد

یکی از مهمترین مزیت هایی که ورق روغنی دارد این است که آنها بعد از اینکه در صنعت به کار گرفته شوند به هیچ عنوان تغییر نمی کنند، در واقع باید بدانید که انقباض در این متریال هرگز رخ نمی دهد. در هر یک از انواع ورق روغنی از آلیاژ خاصی استفاده می شود،

ولی به طور کلی آنها از جنس فولاد می باشند. ولی به عنوان مثال باید بدانید که در نوع نیمه کششی، نوع معمولی و نوع کششی آن از آلیاژهای خاصی استفاده شده است. اندازه هر یک از آنها با دیگری تفاوت دارد و به همین دلیل شما هر یک از اندازه های آن را که بیشتر نیاز دارید را می توانید تهیه کنید و در سازه مورد نظر خود به کار ببرید. از آنجایی که رنگ و اندازه آن ها متنوع است در صدها صنایع مختلف از آنها می توانید استفاده کنید.

کیفیت ورق سیاه با ورق روغنی و علت تفاوت های آن

همانطوری که بیان کردیم ورق روغنی کیفیت و استحکام بسیار عالی و بی نظیری دارد ، همچنین ورق سیاه هم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، اما از آنجایی که برای تولید آن هزینه بالایی باید پرداخت شود، بیشتر افرادی که تقاضای بالایی دارند درخواست تولید آن را می دهند.

سطح صاف در ورق روغنی یکی از مزیت های مهم آن به شمار می رود و به همین دلیل است که بسیاری از افراد در نمای خود از این ورق استفاده می کنند. از آنجایی که در تولید ورق روغنی از نورد سرد استفاده شده است از ورق سیاه نرم تر می باشد و به همین دلیل بیشترین استفاده ای که این ورق دارد در ظاهر می باشد. بر این اساس باید بدانید اگر می خواهید در داخل ساختمان خود از این دو ورق استفاده کنید بهتر است برای نمای درونی از ورق سیاه و در نمای بیرونی از ورق های روغنی استفاده نمایید.

 

شرکت پرشین آیرون افتخار نمایندگی رسمی فروش محصولات کارخانه خاور صنعت هما تولید کننده انواع لوله و پروفیل
از ورق سرد می باشد.جهت اطلاع از قیمت روز پروفیل سبک خاور صنعت هما و فروش ورق سرد و قیمت ورق و پروفیل مبلی (سبک) با ما تماس بگیرید.