صادرات لوله و پروفیل به ترکمنستان

از نظر مرز زمینی, ایران با کشورهای همسایه خود بیش از 6000 کیلومتر مرز مشترک دارد که صادرات لوله و پروفیل به ترکمنستان از بخشی از این مرزها انجام میشود. در کنار مرز زمینی ایران 2700 کیلومتر مرز دریایی از طریق دریاهای خزر, خلیج فارس و عمان دارد که صادرات از این مرزها از طریق بنادر و با کشتی انجام میشود. تجارت با کشور ترکمنستان , برای ایران در مقایسه با دیگر کشور ها از پیچیدگی کمتری برخوردار می باشد , ترکمنستان با ایران , قزاقستان , ازبکستان و افغانستان هم مرز بوده که حوزه ی فولاد در بین این کشورها فولاد ایران از نظر کیفیت بسیار مرغوب بوده و از جنبه ی تولید و حمل و نقل از امتیاز بالایی برخوردار می باشد. این کشور در شمال شرقی ایران و در مجاورت استان گرگان, گلستان و خراسان رضوی قرار دارد.

گذرگاه های زمینی ایران و ترکمستان عبارتند از :

گذرگاه‌های سرخس، لطف‌آباد و باجگیران در خراسان رضوی و گذرگاه مرزی اینچه‌برون در گلستان

صادرات لوله و پروفیل به ترکمنستان از طریق بازرگانی پرشین آیرون از تمامی این گذرگاه ها امکان‌پذیر میباشد.

صادرات به ترکمنستان

صادرات به این کشور مجموعه ای از محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی می باشد که از مهمترین محصولات  صادراتی میتوان به موادغذایی, وسایل خانگی , وسایل نقلیه , سیب زمینی و مصالح ساختمانی اشاره نمود. مصالح ساختمانی از مهمترین محصولات صادراتی به ترکمنستان می باشد که صادرات لوله و پروفیل به ترکمنستان بیشترین خریدار و طرفدار را بین این مجموعه از  محصولات دارد. در این زمینه بازرگانی پرشین آیرون صادرات لوله و پروفیل به ترکمنستان را با قیمت مناسب و تضمین سلامت کالا انجام میدهد. جهت سهولت فعالیت شما عزیزان , قیمت لوله و پروفیل صادراتی به صورت روزانه در لینک زیر قرار میگیرد.

مسائل بانکی ایران و ترکمنستان

واحد پول این کشور منات بوده و بانک های این کشور نیز با این واحد کار میکنند , بانک های ایرانی که تحت نظارت بانک مرکزی ترکمنستان می باشند نیز,  با ارائه قرار داد به بانک میتوانند پول خود را برداشت کنند.

صادرات به ترکمنستان

انواع روش های پرداخت در تجارت بین‌الملل

  • روش پیش پرداخت

برای انجام یک معامله آن هم در حوزه ی صنعت و فولاد که مبلغ آن بالا می باشد, جلب اعتماد مشتری یک مسئله ی بسیار مهم می باشد , در روش پیش پرداخت مشتری پس از ثبت سفارش خود بخشی از قیمت نهایی را به حساب فروشنده واریز میکند و مابقی مبلغ را پس از دریافت محصول واریز میکند. آخرین شرط هم این است که بین کشور خریدار و فروشنده نباید منعی از نظر صادرات و واردات کالا و محصول وجود داشته باشد. البته در یکی از انواع پیش پرداخت , هزینه ی نهایی  در ابتدا به صورت کامل تسویه میشود.

شما با اطمینان کامل هم اکنون میتوانید جهت صادرات لوله و پروفیل به ترکمنستان با کارشناسان ما تماس گرفته و سفارش خود را ثبت نمایید.

  • روش حساب باز

این روش برعکس روش قبلی (پیش پرداخت) , خریدار هیچ مبلغی را به فروشنده پرداخت نمیکند و در مقابل فروشنده باید مالکیت محصول را در قید یک قرار داد به خریدار داده و پس از تحویل محصول مبلغ به حساب فروشنده واریز شود. در این مرحله فروشنده اغلب به دنبال تضمین می باشد برای اینکار میتوان بار را به صورت مرحله ای ارسال نمود تا در هر مرحله مبلغ بار واریز شود اما یکی از عیوب این روش تضمینی, افزایش قیمت باربری میباشد.

  • روش پرداخت براتی

ترکیب دو روش پیش پرداخت و حساب باز, روش پرداخت براتی را بوجود می آورد که میتوان گفت یک روش تکمیل شده می باشد. روش براتی به دو صورت اسنادی و وصولی انجام میشود

  • روش اعتبار اسنادی (LC)

در این روش مذاکرات بین سه بخش انجام میشود :  خریدار , بانک و فروشنده

صادرات لوله و پروفیل به ترکمنستان از طریق پرشین آیرون با اعتبار اسنادی نیز انجام پذیر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعتبار اسنادی آهن کلیک کنید.

ضخامت صادرات لوله و پروفیل صادراتی به ترکمنستان

بازرگانی پرشین آیرون تولیدات فولادی زیر را جهت صادرات ارائه می کند:

صادرات لوله و پروفیل سبک از ضخامت ۰/۶ میلیمتر تا ضخامت ۱/۵ میلیمتر

صادرات لوله و پروفیل سنگین ( ساختمانی ) از ضخامت ۲ میلی متر تا سایز ۴ میلیمتر

صادرات میلگرد از سایز ۶ کلاف تا سایز ۳۶

صادرات لوله های صنعتی: صادرات لوله گاز ,  صادرات لوله آب

این شرکت توانایی صادرات لوله و پروفیل از نوع ورق روغنی ST-12 و ورق سیاه ST-37 و ST-52، با کیفیت  در سطح بین المللی را داراست.

صادرات کالا به ترکمنستان

بیشترین صادرات کالا به ترکمنستان را فلزات و فولاد به خود اختصاص داده اند.

صادرات تجهیزات و لوازم خانگی, مصالح ساختمانی , لوله پلی اتلینن و صادرات لوله و پروفیل به ترکمنستان از پرفروش ترین محصولات صادراتی از ایران به این کشور می باشند.

گذرگاه های صادرات لوله و پروفیل به ترکمنستان

  • گذرگاه مرزی اینچه برون (مرز پل)

این گذرگاه در شهرستان گنبد کاووس در استان گلستان قرار دارد. این شهرستان حدود 145 کیلومتر با ترکمنستان مرز زمینی مشترک دارد از این رو تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان که صادرات از طریق ترانزیت و قطار انجام میشود شناخته میشود.

  • گذرگاه مرزی سرخس

این گذرگاه , در استان خراسان رضوی قرار دارد. این گذرگاه 186 کیلومتر با مشهدمقدس و 270 کیلومتر با پایتخت ترکمنستان (عشق اباد) فاصله دارد.  مرز سرخس جزء یکی از معابر رسمی زمینی و حمل و نقل بین المللی جاده مشترک ایران و ترکمنستان محسوب میشود. بیشترین کالاهای صادراتی از این گذرگاه، مصالح ساختمانی اعم از میلگرد صادراتی، تیرآهن ، ورق گالوانیزه، فرآورده های نفتی , محصولات پتروشیمی  و صادرات لوله و پروفیل به ترکمنستان می باشد. حجم اعظمی از صادراتی ریلی به ویژه صادرات میلگرد نیز از سرخس انجام میشود.

  • گذرگاه مرزی لطف آباد (آرتیق)

این گذرگاه نیز در استان خراسان رضوی شهرستان لطف آباد قرار دارد. مساحت این پایانه 16 هکتار می باشد. این گذرگاه در طی سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته به طوری که صادرات در این گذرگاه در سال 1397 نسبت به سال 1396 رشد 7% داشته است که اکنون با گذشت 5 سال, به دلیل ایجاد محدودیت هایی در گذرگاه سرخس شاهد افزایش این درصد از رشد در این گذرگاه بوده ایم. یکی از دلایل محبوبیت این گذرگاه در کشور, معافیت پرداخت عوارض می باشد که در قیمت نهایی محصول به صرفه می باشد. محدودیت زمانی و فعالیت مخصوص در این گذرگاه آن را از دیگر گذرگاه ها متمایز کرده است.ارگان ‏های مستقر در مرز درگز شامل نیروی انتظامی ‏‎,‎‏ بانک ملی ‏‎,‎‏ واحد گذرنامه نهاد ریاست جمهوری ‏‎,‎‏ ‏مرزبانی و مدیریت پایانه مرزی میشود. این پایانه دروازه ورودی ناوگان خارجی به کشورهای آسیای ‏میانه نیز می باشد.‏

پرشین آیرون با توجه به توانمندی های خود میتواند بنا به درخواست مشتریان عزیز  صادرات لوله و پروفیل به ترکمنستان را انجام دهد.

  • گذرگاه مرزی درگز (باجگیران)

این گذرگاه به عنوان قدیمی ترین پایانه شناخته میشود که در شهرستان قوچان در استان خراسان واقع شده است. مساحت این پایانه 8 هکتار بوده و مرز مقابل ان گودان نامیده میشود. این گذرگاه دارای ارگانهایی مانند واحد گذرنامه نیروی انتظامی، گمرك، مدیریت پایانه مرزی، و واحد گذرنامه نهاد ریاست جمهوری است.