شرکت بازرگانی پرشین آیرون با افتخار آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

هم اکنون میتوانید قیمت پابه پروفیل مبلی خاور صنعت هما و قیمت پایه تعداد محدودی از پروفیل مبلی ساوه و دیگر کارخانه های تهران را به صورت روزانه مشاهده کنید.

قیمت پایه لوله و پروفیل
مبلی یا سبک
قیمت پایه لوله و پروفیل
تبریز در تهران
قیمت پایه لوله و پروفیل
مبلی ساوه
52,000 تومان52,000 تومان52,500 تومان
آخرین بروزرسانی :
1402/04/03
آخرین بروزرسانی :
1402/04/03
آخرین بروزرسانی :
1402/04/03

با توجه به ضخامت های مختلف پروفیل مبلی  افزایش قیمت متفاوتی  را مشاهده خواهید کرد.

نوعضخامتقیمت
(کیلوگرم)
پروفیل سبک 10*201.2554,000 تومان
پروفیل سبک 10*251.2554,000 تومان
پروفیل سبک 25*251.2554,000 تومان
پروفیل سبک 20*301.2554,000 تومان
پروفیل سبک 40*401.2554,000 تومان
پروفیل سبک 40*801.2554,000 تومان

قیمت پروفیل مبلی 1.25

به دلیل منعطف بودن و شکل پذیری بالا پروفیل مبلی از این نوع در صنعت خودرو سازی , دوچرخه,مبلمان,کانتینر و کانکس استفاده ویژه ای می شود.

این مدل پروفیل دارای ظرافت بالایی است و ضخامت بسیار دقیقی دارد.قیمت پروفیل مبلی بر اساس قیمت ورق روغنی تعیین می گردد. البته تاثیر قیمت واحد وزنی، نرخ دلار، اجرت خدمات پروفیل مبلی از جمله خم، سوراخکاری، آبکاری و جوشکاری آن را نباید از نظر دور داشت.

خوشبختانه امروزه در کشور ما کارخانجات زیادی اقدام به تولید این محصول فولادی نموده اند,از جمله این کارخانجات ,کارخانه ی خاور صنعت هما می باشد که جزء برترین تولید کنندگان این محصول است.

تفاوت پروفیل سبک و سنگین چیست؟

تقسیم بندی پروفیل ها بر اساس وزن, روش تولید و نوع کاربردشان انجام میشود که به پروفیل سبک و سنگین, باز وبسته, صنعتی و ساختمانی و همینطور مستقیم و غیر مستقیم تقسیم میشوند.

ضخامت پروفیل عامل مهمی است برای محاسبه ی وزن این محصول و تقسیم بندی پروفیل سبک و سنگین نیز بر اساس این ویژگی انجام میشود.

روش های تولید پروفیل :

این محصول از نورد گرم, خم کاری,پرس کاری ورق فولادی و اتصال چند نوع پروفیل به یک دیگر تولید میگردد.میتوان پروفیل ها را بر اساس روش تولید به 3 طبقه تقسیم کرد: 

  • پروفیل‌های نورد گرم (مانند قوطی)
  • پروفیل‌های نورد سرد (مانند ناودانی)
  • پروفیل‌های مرکب

پروفیل سنگین چیست؟

پروفیل سنگین دارای ظاهری به صورت مستطیلی و مربعی است که در دو نوع صنعتی و ساختمانی  تولید میشود و این محصول دارای تنوع ابعادی بالایی است و این پروفیل ها عموما از طریق نورد گرم ورق های سیاه با ضخامت یک و نیم میلی متر به بالا تولید میشود..

قیمت پروفیل سنگین:

قیمت این محصول به ویژگی وزن و ابعاد ان بستگی دارد.و هرچه ویژگی ضخامت  ورق فولادی به کار رفته کمتر باشد قیمت پروفیل بیشتر خواهد بود.به دلیل آنکه  وزن ورق هایی با ضخامت کمتر از ورق هایی با ضخامت بیشتر کمتر است, در نهایت قیمت پروفیل ساخته شده از  ورق های نازک تر نسبت به پروفیل هایی ساخته شده از ورق های ضخیم تر کمتر خواهد بود.

کارخانه ی ماه نشان نیشابور یکی از بهترین تولید کنندگان پروفیل در ایران میباشد , شرکت بازرگانی پرشین آیرون با افتخار نماینده رسمی  این کارخانه است.

موارد مصرف پروفیل سنگین :

یکی از ویژگی های مهم پروفیل سنگین تحمل نیروی بالای آن است.

  • ساخت شاسی ماشین‌آلات سنگین
  • ساخت دستگاه‌های صنعتی
  • ساخت ستون‌های درب و پنجره
  • راه‌سازی
  • خودروسازی
تفاوت-پروفیل-سنگین-و-سبک

 تفاوت پروفیل سبک و سنگین در چیست؟

اولین تفاوت بین پروفیل سنگین و پروفیل سبک , مربوط به ورقی است که برای تولید این دو محصول  استفاده میشود.که برای تولید پروفیل سبک از ورق روغنی با ضخامت کمتر از یک و نیم میلی متر و برای تولید پروفیل سنگین از ورق سیاه با ضخامتی بالاتر از یک و نیم میلی متر به کار میرود.

 دومین تفاوت این دو محصول در کاربرد آن ها است.با توجه به توضیحاتی ک قبلتر خدمتتان ارائه شد پروفیل سنگین به دلیل تحمل نیروی بالا در مواردی که نیاز به تحمل نیروی بالا باشد از این محصول استفاده میشود و متضاد این ویژگی در مواردی که نیاز به دقت ابعادی بالایی باشد از پروفیل سبک استفاده میشود.

سومین تفاوت میان این دو محصول قیمتشان است.قیمت پروفیل سبک به ازای هر متر بیشتر است اما به دلیل وزن بیشتر پروفیل سنگین قیمت این پروفیل بیشتر  است.