صادرات لوله و پروفیل

صادرات یکی از مولفه های اصلی در رشد اقتصاد یک کشور می باشد که از حیث ارزآوری و جذب سرمایه کمک به پیشرفت کشور های در حال توسعه میکند، یکی از صنایعی که صادرات آن با توجه به کارایی بالا در صنایع مختلف با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد صنایع تولیدکننده لوله و پروفیل می باشد. به طور کلی میتوان اینگونه بیان نمود که صادرات کالا به معنای فروش محصولاتی می باشد که در کشور مبدا تولید شده و به کشورهای دیگر ارسال میشود. تفاوت اصلی در فروش صادراتی با فروش داخلی در تزریق ارز خارجی و اعمال ارزش افزوده  می باشد. یکی از حوزه های فعال در صادرات ایران، صادرات محصولات فولادی به خصوص صادرات لوله و پروفیل سبک و سنگین می باشد.

در کنار بحث تزریق پول به کشور صادرات برای یک کشور مزایایی از قبیل تولید محصول با کیفیت، ایجاد اشتغال و … نیز به همراه دارد.

برترین کشورهای صادرکننده جهان در سال 1400

چین صادرات 3.2 تریلیون دلار  تجهیزات و ماشین آلات الکترونیکی و ماشین

ایالات متحده صادرات 5.1 تریلیون دلار کالاهای سرمایه ای

آلمان 4.1 تریلیون دلار صادرات وسایل نقلیه موتوری

ژاپن 698 میلیارد دلار

هلند حدود 652 میلیارد دلار

مزایای صادرات

کارخانجات تولید کننده و یا شرکت های بزرگ سعی بر آن دارند که محصولات و خدمات خود را در برون مرز ایران نیز ارائه دهند در نتیجه صادرات باعث افزایش فروش،  وارد شدن به بازار خارجی و رقابت بیشتر، گسترش شرکت، بالا رفتن تجریه، بهبود فعالیت اقتصادی در داخل کشور، اشتغال زایی و افزایش کیفیت محصولات می شود. یکی از برترین های تولید کننده لوله و پروفیل در داخل کشور کارخانه خاورصنعت هما می باشد که با کیفیت مرغوب توانسته رتبه ی برترین صادرکنندگان  در سال 1397 را کسب نماید. صادرات مجموعه های تولید کننده لوله و پروفیل یکی از رکن های صادرات غیر نفتی ایران بوده که در سال 1400 صادرات فولاد با افزایش همراه بوده است اما متأسفانه در  ماه های ابتدایی سال 1401 با وضع عوارض صادراتی از حجم صادرات کارخانجات تولید کننده لوله و پروفیل کاسته شد که پس از گذشت چندین ماه و اعتراض فعالان این صنعت از محدودیت ها کاسته شد.

موانع صادرات

صادرات با وجود فوایدی که دارد، اما کارخانجات تولید کننده لوله و پروفیل با چالش هایی نیز همراه می باشند، یکی از چالش های مهم در سال 1401 برای تولیدکننده لوله و پروفیل وضع عوارض صادراتی بود که پس از اعمال چندین ماهه اقدام به رفع آن شد.

بازرگانی هایی که امور صادراتی را انجام میدهند اغلب با ریسک بیشتری مانند شیوه ی پرداخت،‎‏‎ ‎اعتبار اسنادی و ارسال بار همراه می باشند. بازرگانی پرشین آیرون نماینده رسمی خاورصنعت تولید کننده لوله و پروفیل بوده و صادرات محصولات این مجموعه را با قیمت مناسب انجام میدهد.

صادرات لوله

مقاصد صادرات فولاد ایران

عراق _ تاجیکستان _ ترکیه_ارمنستان_ازبکستان_ گرجستان_پاکستان_ هند_ اردن_ ژاپن

صادرات فولاد در سال 1400

صادرات انواع زیر مجموعه محصولات مرتبط با آهن و فولاد مانند صادرات پروفیل و لوله، صادرات میلگرد و … در هشت ماه امسال به بیش از ۴٫۵ میلیارد دلار رسید که سهم بیش از ۱۴ درصد ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

محصولات صادراتی بازرگانی پرشین آیرون

صادرات پروفیل و لوله سبک از ضخامت ۰/۶ میلیمتر تا ضخامت ۱/۵ میلیمتر

صادرات پروفیل و لوله سنگین (ساختمانی) از ضخامت ۲ میلی‌متر تا سایز ۴ میلیمتر

صادرات میلگرد از سایز ۶ کلاف تا سایز ۳۶

صادرات لوله های صنعتی: صادرات لوله گاز، صادرات لوله آب

این شرکت توانایی صادرات لوله و پروفیل از نوع ورق روغنی ST-12 و ورق سیاه ST-37 و ST-52، با کیفیت را داراست.

مجور صادرات تولیدکننده لوله و پروفیل در مرداد 1401

با توجه به افزایش روزافزون اهمیت استفاده از محصولات فولادی صادرات این محصولات نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، با توجه به این موضوع در تاریخ 19 مرداد ماه 1401 سندیکای لوله و پروفیل فولادی لیست کارخانجات تولید کننده لوله و پروفیل که مجوز صادرات را در این سال کسب نموده اند را اعلام کرد. در بین این تولیدکنندگان، نام مجموعه تولیدکننده لوله و پروفیل خاور صنعت هما نیز وجود دارد.

متن نامه مجوز صادرات لوله و پروفیل

مدیران محترم عامل واحدهای تولیدکننده لوله و پروفیل فولادی

با سلام و احترام، نامه شماره 664548/1401 مورخ 12 مرداد ماه 1401 مدیرکل دفتر صادرات گمرک به کلیه واحدهای ستادی و گمرکات در خصوص جدیدترین لیست واحدهای تولیدکننده لوله و پروفیل فولادی که مجاز به صادرات می باشند جهت استحضار و بهره‌برداری لازم تقدیم میگردد.

کلیه واحدهای ستادی و گمرکات اجرایی

پیرو بخشنامه شماره 500239/1401/109 مورخ 1401/04/12 موضوع ساماندهی صادرات لوله و پروفیل، به پیوست تصویر نامه شماره 117936/60 مورخ 1401/05/10 دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به نامه شماره 112016/60 مورخ 1401/05/03 مدیرکل دفترصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت عیناً جهت اطلاع و اقدام لازم وفق مفاد نامه های مذکور (با مشخصات و کد طبقه‌بندی شده اعلامی شرکت های مجاز به صادرات محصولات لوله و پروفیل) با رعایت کلیه قوانین و مقررات و ضوابط مربوط ارسال میگردد.

در فهرست صادرکنندگان مجاز لوله و پروفیل (کد تعرفه 7306) کارخانه تولید کننده لوله و پروفیل خاورصنعت هما با مدیریت محمدعلی طرزی با کد 10101946440 نیز اعلام گردیده است.

شما میتوانید محصولات این مجموعه را با قیمت درب کارخانه و باربری زیر قیمت مصوب خریداری نمایید، تنها کافیست با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید، همچنین جهت اطلاع از قیمت محصولات این بازرگانی میتوانید ما را از راه های ارتباطی زیر دنبال کنید.

تلگرام

اینستاگرام