اعتبار اسنادی آهن

در کشور ایران نهادی در حوزه ی تجارت , جهت پرداخت در بازار داخلی و بین المللی تحت عنوان ال سی آهن آلات (LC  ) و یا اعتبار اسنادی آهن ایجاد شده است. L C مخفف عبارت Letter of Credit می باشد که اگر بخواهیم وظیفه ی این نهاد را شرح دهیم باید گفت یک روش پرداختی است که در آن تعهد قطعی به پرداخت از جانب بانک وجود دارد و به خریدار و فروشنده داده می‌شود که به موجب آن بانک تعهد می‌کند که میزان پرداختی خریدار، در زمان تعیین شده و با همان مبلغ مورد توافق و صحیح، به فروشنده داده خواهد شد.

بازرگانی پرشین آیرون جهت تضمین و جلب اعتماد خریداران گرامی, تامین و فروش محصولات خود را بر حسب درخواست مشتری با اعتبار اسنادی آهن نیز انجام میدهد.

اعتبار اسنادی آهن در بازار داخلی

از lc آهن در بازار داخلی هم استفاده میشود, اما با در نظر گرفتن شرایط خاص کشور شورای پول و اعتبار در سال 1391 جهت استفاده از این نهاد قوانین و مقرراتی را تحت عنوان الزامات ناظر بر فرایند اعتبار اسنادی داخلی – ریالی وضع کرده است.

اعتبار اسنادی فولاد اغلب برای کارخانجات تولیدی بوده که معین می شود در مدت مشخص چه مقدار آهن نیاز دارد و این آهن به مقدار هر تن چه قیمتی دارد با توجه به این ویژگی ها, مبلغی تعیین میشود که کارخانه میتواند به تعداد دفعات مشخص شده از این اعتبار بهره ببرد.

انواع اعتبار اسنادی آهن و فولاد

  1. اعتبارات اسنادی تأیید شده و تأیید نشده

اعتباراتی که خریدار باید اعتبار صادر شده از سوی بانک خود را به تایید هر بانکی که فروشنده گفته باشد برساند, اعتبارات تایید شده گفته میشود و در اعتبار تایید نشده این شرط ضروری نمی باشد.

  1. اعتبار اسنادی قابل انتقال و غیرقابل‌انتقال

اگر فروشنده بتواند تمام و یا بخشی از اعتبار را به دیگری واگذار کند , قابل انتقال و اگر این اختیار برای فروشنده یا شخص ذی نفع وجود نداشته باشد غیرقابل انتقال تلقی میشود.

  1. اعتبار اسنادی فولاد وآهن مدت‌دار یا نسیه و اعتبار دیداری

در نوع مدت دار , وجه اعتبار پس از ارائه اسناد از سمت فروشنده به بانک, طی مدت معین به حساب فروشنده پرداخت میشود این نوع مزیت بزرگی برای خریدار دارد که میتواند جنس خریداری شده را فروخته و سپس مبلغ را به بانک پرداخت کند. در اعتبار اسنادی دیداری چنین نمی باشد و بانک باید پس از ارائه اسناد توسط خریدار وجه را به فروشنده پرداخت نمیاد.

  1. اعتبار اسنادی آهن قابل برگشت و غیرقابل ‌برگشت

در طرح قابل برگشت, خریدار و یا بانک میتواند بدون دخالت و اطلاع فروشنده تغییرات و اصلاحات لازم را ایجاد کنند, در نوع غیر قابل برگشت چنین شرایطی لازم نبوده و هر تغییری باید با موافقت فروشنده انجام گیرد.

  1. اعتبار اسنادی اتکایی

این نوع , از دو اعتبار تشکیل شده است که اعتبار اول به نفع فروشنده نخست بوده که خود او نمیتواند کالای معامله شده را تهیه و ارسال کند. با توجه به این شرط اعتبار دیگری برای فروشنده دوم ایجاد میشود که او میتواند کالا را تهیه و ارسال کند.

اعتبار اسنادی از حیث نوع پرداخت

  • اعتبار اسنادی فولاد با معامله

در این اعتبار عبارت negotiation  تعیین کننده شرایط می باشد و بانک واسطه در صورت دریافت و احراز مطابقت اسناد با شرایط اعتبار , نمیتواند وجه را به فروشنده پرداخت کند و تنها باید وجه ساناد را به فروشنده بازگرداند, این نوع خرید را به نوعی خرید اسناد میشناسند. در اعتبارات by sight payment،  by differed payment، by acceptance بانک واسطه میتواند در هنگام قرار گیری در شرایط گفته شده , وجه مربوطه را برداشت و به فروشنده پرداخت نمیاد.

  • اعتبار اسنادی آهن گردان

شرکت هایی که مبادلات تجاری متعددی با یکدیگر دارند میتوانند از این اعتبار بهره مند شوند.این طرح به اینگونه می باشد که در یک مدت زمان مشخص شده میتوانند مقدار کالای معین شده را به فروش برسانند , اگر این حجم مبادلات زیاد باشد میتوانند در مدت معلوم چندین بار از اعتبار استفاده نمایند و همچنین دو شرکت با ارائه اسناد حمل و نقل و مدارک مورد نظر میتوانند اعتبار قابل تمدید می باشد.

  • اعتبار اسنادی اقساطی

روش کار این نوع اعتبار تعیین مبلغ می باشد, به طوری که فروشنده در یک دوره زمانی تنها از مبلغ تعیین شده میتواند استفاده کند. در یک جدول زمانی مشخص می شود که در کدام مرحله چه کالایی و در چه بازه ی زمانی ای باید حمل بشود, اگر در این برنامه ریزی صورت گرفته فروشنده از یک مرحله استفاده نکند از مابقی مراحل بهره مند نمیشود.

اعتبار اسنادی اقساطی اغلب برای شرکت های دارای خط مونتاژ استفاده میشود. مانند یک شرکت تولید خودرو که در ابتدا میتواند قطعات تولید شده و سپس قطعات تزئینی را به فروش برساند.

کارخانه خاور صنعت هما , دارای خط مونتاژ تولید لوله و پروفیل در ضخامت و ابعاد متنوعی می باشد, پرشین آیرون نیز نماینده رسمی این مجموعه می باشد در نتیجه از اعتبار اسنادی اقساطی نیز بهره مند می باشد.

کارخانه خاور صنعت هما , دارای خط مونتاژ تولید لوله و پروفیل در ضخامت و ابعاد متنوعی می باشد, پرشین آیرون نیز نماینده رسمی این مجموعه می باشد در نتیجه از اعتبار اسنادی اقساطی نیز بهره مند می باشد.

  • اعتبار اسنادی فولاد با عبارت خط قرمز

جهت تامین مالی و اطمینان فروشنده, از خریدار درخواست میشود بخشی از وجه کالا را به صورت پیش پرداخت یا بیعانه پرداخت کند.

از این طرح اغلب برای کالاهای خاص استفاده میشود به طور مثال خریدار به فروشنده درخواست تولید یک کالایی را میدهد که در بازار خریدار نداشته و تنها برای این شرکت مفید می باشد.

  • اعتبار اسنادی آهن با عبارت خط سبز

مراحل گشایش اعتبار اسنادی

  • در این مرحله اعتبار در بانک گشاینده باز میشود و خریدار و فروشنده اسناد مربوط به این معامله خود را در اختیار بانک گشاینده قرار داده تا ثابت کند معامله ای در راه است و بعد از ارائه این اسناد و مدارک درخواست خود را برای گشایش اعتبار اعلام نمایند .
  • در مرحله دوم بعد از اینکه خریدار اسناد مربوط به کالای مورد نظر خود را به بانک گشاینده ارائه کرد این اسناد در اختیار فروشنده قرار گرفته تا به تولید و ساخت و بسته بندی کالای درخواستی اقدام نماید و مطمئن باشد که کالای درخواستی خریدار دارد و این اطمینان را بانک گشاینده با ارائه اسناد خریدار به وی می دهد.
  • بعد از اینکه کالای درخواستی ساخته شد از طریق بانک گشاینده به خریدار تحویل داده شده و مبلغ آن هم از طریق همان بانک گشاینده به فروشنده پرداخت میشود .
  • در مرحله اخر هم خریدار کالایی را که سفارش داده بود از گمرک کشور خودش و بنادر مربوطه دریافت کرده و اسناد دریافت را امضاء و در اختیار رابط قرار می دهد .

بازرگانی پرشین آیرون آماده خدمت رسانی جهت صادرات لوله و پروفیل فولادی , به شما مشتریان عزیز می باشد.

بازرگانی پرشین آیرون تولید کننده و صادر کننده لوله و پروفیل جهت اعتماد بیشتر مشتریان خود ابتدا مفتخر به کسب نماد اعتماد الکترونیک از سازمان توسعه تجارت الکترونیک گردیده است و در راستای حمایت از تولید کنندگان پروفیل سبک تولیدی خود را به قیمت درب کارخانه، قیمت گذاری میکند. این مجموعه جهت کاهش هزینه های حمل و نقل ، محصولات خود را با قیمت مناسب و زیر قیمت باربری مصوب تهران برای خریدارن محترم حمل میکند.
این مجموعه محصولات خود (لوله مبلی – پروفیل مبلی و ….) را با ضمانت کالا ارائه میدهد. لوله مبلی تولیدی این شرکت قابلیت خم – کشش – پرس شدن در طول و عرض- فرمینگ و تبدیل به اشکال دیگر مانند لوله بیضی – آبکاری – کرم کاری و غیره را دارد. این بازرگانی محصولات خود را به شرط و با تضمین کیفیت برای شما مشتریان عزیز آماده میکند.