صادرات لوله و پروفیل به عراق

یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی ایران, بازار تجارت با عراق است که در حال حاضر نیز یکی از پر رونق ترین داد وستد های خاورمیانه نام گرفته است. یکی از دغدغه های اصلی بازرگانی های بین المللی فولاد در ایران صادرات لوله و پروفیل به عراق می باشد. این کشور به جهت آن که منابع نفتی فراوانی دارد با کشورهای گسترده ای همکاری و تجارت میکند,  به طور مثال ایران باید با کشورهایی مانند اردن , هند , ترکیه , چین , عربستان و امارات در یک بازار رقابتی فعالیت کرده و در صدد آن باشد که این بازار پرسود را در دست بگیرد. یکی از معضلات کشور عراق , نیاز آن به انواع محصولات فولادی جهت ساختمان سازی و رفع نیاز صنایع دیگر می باشد که همواره این کشور را نیازمند تجارت صادرات لوله و پروفیل به عراق با کشورهای دیگر مینماید.

آهن و محصولات فولادی ایران به دلیل کیفیت بالا در سطح خاورمیانه طرفداران زیادی دارد, عراق نیز یکی از کشورهایی است که خواهان واردات این محصولات خصوصا صادرات لوله و پروفیل به عراق می باشد. بازرگانی پرشین آیرون با تجربه بالا در حوزه ی تولید لوله و پروفیل سبک  و سنگین و تامین محصولات با کیفیت , همواره تجارت خود را با کشور عراق ادامه داده و امروزه بدون هیچ مشکل و پیچیدگی لوله و پروفیل را به عراق صادر مینماید.

فرصت های صادرات به عراق

به طور کلی صادرات به عراق به دو دسته ی صادرات کالا و صادرات خدمات تقسیم میشود.

صادرات کالا به عراق

طبق آمار اعلام شده عراق 90% از نیاز کشور خود را از طرق واردات مستقیم وارد میکند در نتیجه کشورهای دیگر به دنبال رفع نیاز این کشور و گسترش تجارت خود به حیث وجود نفت در این کشور می باشند. یکی از محصولاتی که در دسته ی صادرات کالا قرار دارد صادرات لوله و پروفیل به عراق می باشد. البته ناگفته نماند ایران به دلیل مرز زمینی مشترک با این کشور از امتیاز ویژه ای برخوردار می باشد.

صادرات خدمات به عراق

تجارت با عراق فقط در صادرات کالا خلاصه نمیشود و ارائه خدماتی مانند خدمت عمرانی و خدمات بین المللی حمل و نقل نیز  جزء تجارت با کشور عراق بشمار میرود. بازرگانی پرشین آیرون در این تجارت نیز فعالیت گسترده ای دارد و سفارشات خود را زیر نظر باربری خود با تضمین سلامت کالا به این کشور و شهر مورد نظر مشتریان خود ارسال میکند. البته شرکت های عمران ایران نیز فرصت مناسبی جهت سرمایه گذاری در این کشور را نیز دارند که در کنار صادرات به عراق یک سرمایه گذاری مطمئن نیز انجام دهند.

لیست کالاهای صادراتی ایران به عراق

  • پلاستیک
  • رب گوجه فرنگی
  • کاشی و سرامیک
  • سیب
  • کفپوش
  • سیب زمینی
  • خوراکی هایی نظیر بیسکوییت
  • دستگاه های سرمایشی

نقش صادرات لوله و پروفیل به عراق در تجارت دو کشور

در عراق به دلیل عدم وجود تجهیزات و علم کافی در مورد صنعت ساختمان سازی , مشکل عدم وجود مسکن کافی یکی از دغدغه های بزرگ این کشور میباشد. با توجه به کارایی و ویژگی های منحصر به فرد لوله و پروفیل, این محصولات در ساختمان سازی کاربرد گسترده ای داشته و در نتیجه صادرات لوله و پروفیل به عراق بسیار حائز اهمیت می باشد. هر چه لوله و پروفیل مورد استفاده از کیفیت بالایی برخوردار باشد عمر سازه افزایش یافته و هزینه ی تعمیرات آن به طبع کاهش میابد, با توجه به توضیحات پیشین گفته شده, این کشور به دنبال کیفیت بالا بوده تا نیازی به تجهیزات جهت تعمیرات سازه پیدا نکند , این موضوع یکی از دلایل اصلی جهت خرید محصولات فولادی و  صادرات لوله و پروفیل به عراق از ایران می باشد.

صادرات پروفیل به عراق

صادرات لوله و پروفیل به عراق

بازرگانی پرشین آیرون تولیدات فولادی زیر را جهت صادرات ارائه می کند:

  • صادرات لوله و پروفیل سبک از ضخامت ۰/۶ میلیمتر تا ضخامت ۱/۵ میلیمتر
  • صادرات لوله و پروفیل سنگین ( ساختمانی ) از ضخامت ۲ میلی متر تا سایز ۴ میلیمتر
  • صادرات میلگرد از سایز ۶ کلاف تا سایز ۳۶
  • صادرات لوله های صنعتی: صادرات لوله گاز , صادرات لوله آب

این مجموعه توانایی صادرات لوله و پروفیل از نوع ورق روغنی ST-12 و ورق سیاه ST-37 و ST-52، با کیفیت در سطح بین المللی را داراست.

برقراری ارتباط با مشتری

به دلیل وجود فرهنگ های مختلف در کشورهای سراسر جهان , روابط عمومی مولفه اول در برقراری ارتباط و تجارت با کشورهای مختلف می باشد, کشور عراق از نظر مذهبی به ایران نزدیک بوده در نتیجه میتوان گفت ایران یک پله نسبت به کشورهای رقیب خود جلوتر می باشد. البته نا گفته نماند که عقد قرار دارد بین کشورهای مختلف مستلزم شرایطی می باشد و تنها به فرهنگ نباید اکتفا نمود.

به طور مثال بازرگانی پرشین آیرون با بهره گیری از خبره ترین کارشناسان در حوزه ی صنعت فولاد , در طی  سالیان گذشته توانسته روابط خود با این کشور را حفظ نموده و در تلاش است این همکاری را افزایش دهد.

صادرات به عراق

یکی از مواردی که صادرات به عراق را برای ایران ارزآور و سودمند میکند وجود مرز مشترک و استفاده از ترانزیت جهت ارسال سفارشات می باشد , ترانزیت جاده ای در کنار ویژگی های مفیدی که دارد , یکی از معایب آن زمان طولانی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص باربری آهن کلیک کنید.

کردستان عراق , مرز تجارت ایران و عراق 

در تجارت بین المللی صادرات به عراق گمرکات متعددی وجود دارد اما یکی از مهمترین آن ها کردستان عراق به ویژه اربیل می باشد که بزرگترین منطقه ی صادراتی بشمار میرود. این منطقه در کنار وجود مرز مشترک, از جنبه ی برگذاری نمایشگاه نیز بهره مند می باشد, این گونه که با برگذاری نمایشگاه های مختلف در زمان های متفاوت , محصولات ایرانی را معرفی کرده و به فروش میرسانند که این فعالیت کمک بزرگی به افزایش صادرات محصولات ایرانی میکند. بازرگانی های مختلف خواستار حمایت دولت و رفع مشکلات بانکی بین این دو کشور می باشند.

به درخواست مشتریان عزیز صادرات لوله و پروفیل به عراق , توسط پرشین ایرون از اغلب مرزهای زمینی  انجام میشود.

مرز زمینی مشترک ایران و عراق

  • کردستان (مرز باشماق و تمرچین)
  • کرمانشاه (مرز خسروی و پرویزخان وسومار)
  • ایلام (مرز مهران)
  • خوزستان (مرز چذابه در غرب)