قیمت لوله مبلی خاور صنعت_هما

قیمت لوله مبلی خاور صنعت هما

قیمت لوله مبلی خاور صنعت هما دراکثر ماه های سال ۱۳۹۹ با کاهش ۱۰۰۰ تومانی از کارخانه های دیگر قیمت گذاری شده است. حتی در برخی از ماه ها قیمت لوله مبلی خاور صنعت هما از قیمت ورق روغنی در بازار آزاد پایین‌تر بوده است.

این اختلاف قیمت تا ۴۰۰۰ تومان پایین‌تر از قیمت لوله مبلی ساوه بوده. لازم بذکر است این کاهش قیمت از کیفیت محصولات نکاسته است و همچنان لوله مبلی خاور صنعت هما جزو محصولات با کیفیت و قابل رقابت با سایر محصولات مشابه می باشد. کارخانه خاور صنعت هما یکی از کارخانه های بزرگ تولید لوله مبلی و پروفیل مبلی می باشد و قیمت گذار در این صنعت می باشد.

بازرگانی پرشین آیرون نماینده رسمی فروش محصولات کارخانه تولید لوله مبلی و پروفیل مبلی خاور صنعت هما می باشد. این بازرگانی قیمت لوله مبلی خاور صنعت هما. قیمت لوله مبلی ساوه و دیگر کارخانه ها را در این صفحه (کلیک کنید) قرار می دهد. برای بهتر نتیجه گرفتن و خرید لوله مبلی و خرید پروفیل مبلی با کارشناسان ما در تماس باشید. 

 قیمت لوله مبلی معمای حل نشدنی تولید کنندگان؟

برای بهتر نتیجه گرفتن درباره قیمت لوله مبلی خاور صنعت هما و قیمت لوله مبلی ساوه باید بدانیم تاثیر گذارترین عامل بر قیمت لوله مبلی روابط و شرایط سیاسی ایران در چند سال گذشته در جهان بوده است.

 تحریم های ظالمانه علیه ایران و خروج آمریکا از برجام و تاثیرات روانی حباب گونه این خروج در بازار باعث شد قیمت این کالا از هر کیلو 50.000 ریال در اردیبهشت  سال 98  پس از فراز و فرود های فراوان، به قیمت 210.000 ریال در تابستان 99 برسد، البته بسیاری از مردم افزایش بها دلار در مدت مشابه را باعث این افزایش می‌دانند.

جالب است بدانید قیمت دلار در اردیبهشت 98 با میانگین 120.000 ریال ثبت شده  که تفاوت آن با قیمت دلار در تابستان 99 با متوسط 230.000 برای هر دلار افزایش حدود 2برابر داشته؛ اما قیمت لوله مبلی خاورصنعت حدود 4 برابر رشد و قیمت لوله مبلی ساوه حدود ۵برابر رشد را داشته پس هیچ‌گاه افزایش 2 برابری قیمت دلار نمیتواند خود به تنهایی 4 برابر قیمت یک کالا را فزایش دهد. دلیل این افزایش بها چه بوده است؟

ورود عرضه ورق روغنی در بازار بورس در این مدت به عنوان تنها مرجع قانونی قیمت گذار در ورق روغنی و افزایش هفتگی قیمت ورق روغنی در بورس و افزایش قیمت ورق سیاه در بازار بورس باعث شد قیمت این محصول استراتژیک افزایش بی سابقه ای داشته باشد.

شاید به نظر بیاید افزایش قیمت لوله مبلی خاور صنعت و ورق روغنی تاثیر زیادی در بازار مصرف کننده ندارد ولی جالب است بدانید همین افزایش غیر معقول قیمت باعث افزایش بی سابقه بسیاری از محصولات تولیدی با این ماده اولیه شده است.

تاثیر قیمت ورق روغنی

قیمت ورق روغنی عرضه شده در بورس حدود 40.000 ریال کمتر از بازار است ولی زمان تحویل محصولات خریداری در بورس حدود 3 ماه است که این طولانی شدن زمان تحویل خود باعث افزایش قیمت می شود.

گرانی قیمت ورق روغنی از یک سو و عدم تامین ورق روغنی در سایز های مختلف از سوی دیگر به چالش بزرگی برای تولید کنندگان لوله و پروفیل مبلی شده است. شاید این سؤال به وجود آید که در وضعیت کنونی چگونه قیمت یک کالا می تواند تاثییر زیادی برو روی قیمت تمام شده خیلی از تولیدات داخلی شود. بدیهی است که تمام محصولاتی که از فلز باشد و فلز مصرفی آن از ورق روغنی یا لوله و پروفیل سبک تامین گردد در این فراز و فرود قیمت مصون نخواهند ماند.

لوله مبلی چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله مبلی و پروفیل مبلی به دلیل خاصیت خم پذیری، شکل ظاهری مطلوب و وزن پایین (بدلیل تنوع در ضخامت) مورد مصرف بسیاری از صنایع قرار می گیرد. رونق در کارخانه و کارگاه های تولیدی مانند ساخت مبلمان اداری، صنعت خودرو سازی، ساخت درب ضد سرقت، ساخت انواع میز وصندلی دکوراتیو، صنایع تزینی، صنایع کشاورزی، لوازم خانه و آشپز خانه و بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ دیگر در گرو قیمت پروفیل مبلی یا لوله مبلی می باشند.

لوله مبلی از ورق روغنی بر پایه استاندارد DIN 2394(1) 94 و EN 10 219 -2 آلمان و از نوع آلیاژ ST12  می باشد.این نوع ورق دارای شکل پذیری مناسبی است و در خم و کشش انعطاف‌پذیر هستند. خاصیت رنگ پذیری و آبکاری شدن یکی دیگر از دلایل محبوبیت لوله و پروفیل مبلی می باشد.ضخامت این نوع از لوله و پروفیل های فلزی دارای تنوع زیادی می باشد از ضخامت سه دهم میلمتر تا ضخامت 2 میلمتر یافت می شود. لوله مبلی یا لوله سبک از فرایند نورد سرد تولید می گردد.لوله پروفیل مبلی دارای ظاهری درخشنده، یکدست و دارای دقت ابعادی بالا وهمچنین به دلیل استفاده از روش جوشکاری High Frequency Welding ،کیفیت جوش بسیار بالایی دارد.

نحوه ساخت لوله مبلی

لوله مبلی به روش نورد سرد تولید می شود، و پس از ورود ,ورق روغنی به خط تولید ورق فرم میگیرد و تبدیل به لوله میشود بعد از تولید لوله مبلی با فرآینده فرمینگ پروفیل مبلی تولید می گردد. در زیر به فعالیت های مختلف در خط تولید اشاره می کنیم:

ابتدا ورق روغنی با دستگاه رشته بر به صورت نوار در سایز مورد نظر برش می خورد. سپس این نوارها به صورت کلاف شده و پس از عبور از غلتک های با فشار زیاد بدون موج و یک دست می گردد. کلاف های رشته شده در ابعاد مختلف وارد خط تولید می شوند.قالب های که روی خط تعبیه شده اند رشته های ورق روغنی را به‌شکل لوله تبدیل و با جوش فرکانس بالا درز لوله پوشیده می شود. لوله جوش خورده با عبور از قسمت خنک‌کننده کم‌کم و بتدریج خنک می شوند و با گیوتین برش انتهای دستگاه در متراژ های مختلف و از قبل مشخص شده برش میخورد.

کارخانه های تولید کننده لوله پروفیل مبلی

در حال حاضر کارخانه خاور صنعت هما یکی از بزرگترین و با کیفیت ترین کارخانه های تولیدی این گونه لوله و پروفیل ها می باشد. شرکت پرشین آیرون نماینده رسمی فروش محصولات این کارخانه در ایران می باشد. کارخانه لوله مبلی ساوه دیگر کارخانه های تولید لوله و پروفیل در ایران می باشد که قدمت زیادی در این صنعت دارد. کارخانه خلیج فارس، کارخانه مهدی، کارخانه سهند تبریز، کارخانه لوله پروفیل آمل از دیگ ر تولید کنندگان این محصولات می باشند.