واکنش قیمت لوله مبلی نوسانات روز

واکنش قیمت لوله مبلی به نوسانات روز

اقتصاد ایران در سال های اخیر با تغییرات تورمی‌ روبرو شد و نمودار های قیمت ورق سیاه و نوسانات قیمت لوله مبلی در کانال سعودی ماراتون سرسام آوری را رقم زد. 

در نگاهی تولید محور ؛ سرمایه و پشتوانه اقتصاد هر کشور توسعه یافته ، سرانه تولید محصولات آن کشور می باشد. ورق سیاه مواد اولیه بسیاری از کالاها و محرک تولید ورق روغنی و ورق گالوانیزه و‌… می باشد.

کشورمان ایران در ۸۰ سال اخیر برای ایجاد قیمت تمام شده کمتر ورق سیاه، رویایی خودکفایی و تولیدات بومی محور را در کارنامه خود دارد.

با تاسیس کارخانجات گوناگون در سطوح مختلف اقتصادی و صنایع بالا دستی و تولید مواد اولیه مانند تولید ورق سیاه در ایران ، آغاز این تحول بزرگ را رقم زد و همچنان ایران کشوری مستعد برای خودکفایی در تمام علوم در تلاش و مداومت می باشد.

این بومی سازی تولیدات اساسی کشور و جلوگیری از واردات سیاستی برای ایجاد سایه حمایت از تولید کنندگان می باشد که باعث مشکلاتی می شود که ابتدایی‌ترین مشکل برای  تامین کنندگان ورق سیاه در بازار می باشد. و تمامی این موارد دلیل بر واکنش قیمت لوله مبلی به نوسانات روز است.

اطلاع از قیمت لوله و پروفیل سبک و سنگین

تولید بومی راهبردی، ولی مشکل ساز

تولید آهن برای خود کفایی کشور جزو ملزومات جدانشدنی می باشد. کارخانه فولاد مبارک اصفهان بزرگترین تولید کننده ورق سیاه (ورق آهن)، محرک بسیاری از صنایع بالادستی و پایین دستی را تولید می کند.

تغییرات در سبک زندگی و محاصره فرهنگ مصرف گرایی نیاز به تولید بیشتر را می طلبد. افزایش ظرفیت تولید و بالا رفتن حجم تولید باعث شده ، کارخانجات برای تامین ورق خود بیش از پیش چشم به دستان ورق گرم فولاد مبارکه دوخته باشند.

قیمت ورق سیاه یا قیمت دیگر ورق های که از ورق سیاه تولید می شود یک طرف و کمبود ورق سیاه از طرف دیگر معادلات را برهم زده و برای بسیاری از تولیدکنندگان، برطرف کردن نیاز تولید به چالشی جدید تبدیل شده.

عدم تامین ورق سیاه از سمت کارخانه فولاد مبارکه

ورق سیاه مورد مصرف کارخانجات از طریق بورس کالا عرضه میگردد.دولت با نگاهی حمایتی برای تولیدکنندگان، خرید ورق سیاه از بورس را فقط برای مراکز تولیدی که توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تایید شده اند ازاد گذاشته است.نوسانات قیمت لوله مبلی

بسیاری از کارخانه ها حجم تولید بالاتری نسبت به ورق تامین شده به‌صورت سهمیه از فولاد مبارکه دارند و همین موضوع چاره ای جز تامین ورق سیاه از بازار آزاد نمی ماند.

از طرفی بازار آزاد نیز دچار کمبود ورق سیاه می باشد و تولیدکنندگان برای زنده نگهداشتن چرخه تولید خود مانده از همه جا می شوند.

فولاد مبارکه اصفهان در سال های اخیر حجم تولید بالاتری نصبت به سالهای گذشته ثبت کرده است ولی همچنان کمبود ورق سیاه یا ورق روغنی در بازار حس می شود.

منع واردات ورق سیاه

دولت برای صرفه جویی در تخصیص ارز و تمرکز بر خودکفایی و بی نیازی از واردات مواد اولیه ضروری از واردات ورق سیاه با گرید st52 – ورق سیاه st37 – ورق سیاه st22 و دیگر ورق با گریدهای که در ایران تولید می شود، جلو گیری میکند، همچنان قصه کمبود ها و کمبود ورق سیاه ادامه دارد.نوسانات قیمت لوله مبلی

بازرگانی پرشین آیرون با شعار حمایت از مصرف کننده و رونق چرخه تولید، با استفاده از تجربه و اعتبار که در دهه های مختلف کسب نموده است ورق سیاه مورد مصرف تولیدکنندگان و بازرگانان راتامین میکند. این بازرگانی جهت تکمیل سبد کالای خود علاوه بر تامین ورق سیاه در گریدهای مختلف ورق روغنی و ورق گالوانیزه را بسته به نیاز مشتری با بهترین قیمت و شرایط مهیا می نماید.

جهت اطلاع از لیست قیمت ورق سیاه و دیگر ورقهای فولادی از طریق صفحه وب سایت و کانال تلگرام با ما در تماس باشید.