جدول تحمل بار قوطی

فرمول و جدول تحمل بار قوطی پروفیل 

به هر مقطع فولادی که دارای یک سطح مقطع یکسان باشد قوطی پروفیل می گویند. قوطی ها با توجه به شکل های هندسیشان دارای تحمل بار مختلف در انواع کاربرد ها می باشند، به طور مثال قوطی های مقطع کوچک به شکل مربع و یا مستطیل، به عنوان نرده های فلزی برای درب و پنجره، نرده های کنار راه پله منازل و انواع نرده کشی ها استفاده میشوند. فرمول محاسبه تحمل بار قوطی از آن جهت که کاربرد بالایی داشته وزن نهایی آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از جمله چالش هایی که درست انجام ندادن آن از نظر مالی موجب ضرر و زیان میشود محاسبه تحمل بار قوطی می باشد، پرشین آیرون جهت سهولت کار شما عزیزان جدول تحمل بار قوطی پروفیل را در انتهای صفحه قرار داده است.

قوطی های مربع و مستطیل شکل با مقطع بزرگ‌تر (قوطی های ستونی) در ستون و اسکلت ساختمان ها استفاده میشوند. به دلیل آن که استفاده از قوطی ها در وسایل به طوری است که تعادل ایجاد میکند از قوطی های مربع و مستطیل شکل در ساخت پایه میز و صندلی  استفاده ی زیادی میشود.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت قوطی

اولین عامل تاثیر گذار بر قیمت پروفیل ، مواد اولیه می باشد پس از آن کارخانه تولید کننده و در مورد سوم، سایز قوطی است. ضخامت، سطح مقطع نیز از جمله عواملی است که بر میزان تحمل بار قوطی تاثیر گذار می باشد. در کنار این دلایل قیمت جهانی آهن، وضعیت کشور و نرخ ارز نیز بر قیمت قوطی بی تاثیر نمی باشد.

کاربرد ضخامت قوطی پروفیل

قوطی ها به طور کلی به دو دسته صنعتی و ساختمانی تقسیم میشوند.

قوطی های ضخامت 0.5 الی 1.5 میلیمتر در صنعت صندلی سازی و مبلمان استفاده میشود.

قوطی های ضخامت 2 الی 3 میلیمتر در صنعت ساختمان سازی استفاده میشود.

قوطی هایی با ضخامت بیشتر از 4 میلیمتر در خودروسازی استفاده میشوند. قوطی پروفیل ها در طول 6 الی 12 متر  تولید و در بازار عرضه میشوند.

انواع ستون های تقویت شده با قوطی پروفیل

پروفیل یا نیم رخ نورد شده

نیمرخ های مرکب

اتصال دو قوطی یا پروفیل به روش دوبله کردن

اتصال دو قوطی یا پروفیل به وسیله ی ورق های سراسری بر روی بال ها

قوطی پروفیل های مرکب با قید های مورب یا موازی

جدول تحمل بار قوطی پروفیل چه کاربردی دارد؟

با توجه به این که قوطی ها کاربرد گسترده ای دارند با توجه به نوع مصرف , مشتریان میتوانند نوع محصول فولادی خود را از جدول تحمل بار قوطی پیدا و خریداری نمایند. استفاده و بهره گیری از این جدول در صورتی امکان پذیر می باشد که شرکت سازنده قوطی پروفیل , تمامی استاندارد ها را رعایت کرده باشد.با توجه به پارامتر های این جدول میتوان میزان تحمل بار قوطی ها را به سادگی محاسبه کرد. البته در کنار این پارامتر ها , پارامترهای دیگری نیز در محاسبه تحمل بار قوطی تاثیرگذار هستند که از جمله آن ها می توان به شرایط قرارگیری این قوطی ها روی تکیه گاه ها اشاره کرد.

پارامترهای مؤثر بر محاسبه تحمل بار قوطی

با توجه به مصرف قوطی ها, اگر استفاده از این محصول به گونه ای است که بار زیادی به صورت متمرکز روی یک نقطه قرار میگیرد باید در سفارش و خرید ای محصول دقت بیشتری انجام شود.در مقابل اگر مصرف قوطی ها به صورتی است که , بار به صورت گسترده روی قوطی ها قرار میگیرد میتوان , از قوطی های کوچکتری استفاده نمود. یکی از مهم ترین عوامل در محاسبه ی تحمل بار قوطی ها چگونه قرارگیری آن ها نیز می باشد. این عامل , در کنار رعایت کامل استاندارد ها قابل بحث می باشد. برای مثال اگر می خواهید از این قوطی ها برای ساختمان سازی استفاده کنید، لازم است که تمامی استانداردهای مربوط به استفاده از قوطی در ساختمان سازی را رعایت کنید. رعایت این اصول موجب می شود که علاوه بر افزایش عمر قوطی ها و سازه، میزان تحمل بار قوطی بیشتر شود.

کمانش در تحمل بار قوطی

زمانی که تحمل بار بری یک ستون از بین برود و دلیل آن خم و یا انحنای بیش از حد باشد را کمانش میگویند. کمانش ارتباط مستقیمی با تحمل بار قوطی دارد در نتیجه باید قوطی های مناسب کاربردشان با تحمل بار انتخاب شود. نکته قابل توجه این است که هر چه ابعاد مقطع قوطی افزایش پیدا کند تحمل بار آن نیز افزایش پبدا میکند و میتوان گفت که کمانش کاهش میابد. در مقابل با افزایش ارتفاع و تعداد طبقات احتمال کمانش  بیشتر میشود.

وزن پروفیل های قوطی چگونه محاسبه می شود؟

محاسبه وزن پروفیل های قوطی در موارد مختلفی کاربرد دارد. از جمله این موارد می توان به محاسبه حدودی قیمت پروفیل های قوطی با توجه به وزن آن ها و محاسبه وزن کلی ساختمان اشاره کرد. وزن پروفیل های قوطی را می توان با استفاده از فرمول زیر محاسبه کرد:

وزن پروفیل قوطی = وزن مخصوص پروفیل ها برحسب کیلوگرم × طول پروفیل ها برحسب متر × تعداد قوطی ها

فرمول محاسبه تحمل بار قوطی

وزن قوطی = وزن مخصوص قوطی ها بر حسب کیلوگرم × طول قوطی بر حسب متر × تعداد آن

با استفاده از فرمول بالا تحمل بار قوطی محاسبه میگردد.

تیم پرشین آیرون برای سهولت انجام کار شماعزیزان , ماشین حساب “محاسبه ی قیمت و وزن پروفیل مبلی و لوله مبلی ” را در صفحه ی اصلی سایت قرار داده است.

شرکت پرشین آیرون افتخار نمایندگی رسمی فروش محصولات کارخانه خاور صنعت هما تولید کننده انواع لوله و پروفیل از ورق سرد می باشد.جهت اطلاع از قیمت روز پروفیل  خاور صنعت هما و فروش ورق سرد و قیمت لوله و پروفیل مبلی (سبک) با ما تماس بگیرید.

انواع ضخامت های قوطی پروفیل قابل ارائه بازرگانی پرشین آیرون :

ضخامت های : 0.4 _ 0.5 _ 0.6 _ 0.7 _ 0.8 _ پروفیل 10*10 _ لوله بیضی 23*45

شما با مراجعه به صفحه ی قیمت لوله و پروفیل  میتوانید از قیمت های بروز این محصول مطلع شوید.

جدول تحمل بار قوطی پروفیل

چنانچه با استفاده از فرمول محاسبه تحمل بار قوطی موفق به محاسبه نشدید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.