قوطی سبک پرکاربرد و مقرون به صرفه

قوطی سبک

اصطلاح قوطی سبک در کنار دیگر عناوین صنعت تولید لوله و پروفیل به معنی مقاطع مربع شکل توخالی است که عموما  در ضخامت 0.6 میلیمتر (شش دهم میلیمتر) الی 1.5 میلیمتر از ورق سرد یا همان ورق روغنی تولید می شود که نام عامیانه و دیگر آن قوطی مبلی می باشد.

قوطی سبک مواد اولیه و محرک تولید لیست بزرگی از محصولات صنعتی و خانگی می باشد. استفاده عمده از این محصول آهنی در صنایع گوناگون باعث شده که قیمت پروفیل سبک در بسیاری از موارد تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده کالای تولیدی ایفا کند.

بطورکلی میتوان پروفیل ها را به دو دسته کلی تقسیم نمود:

 پروفیل باز و پروفیل بسته

  • پروفیل های باز: مانند تیرآهن، نبشی، ناودانی و …. می باشد.
  • پرفیل های بسته: مانند قوطی, قوطی در دسته پروفیل های بسته قرار می گیرد و به دلیل شکل ظاهری که تو خالی می باشد از وزن کمتری برخوردار است.

مزایای قوطی سبک

قوطی سبک از ضخامت های 0.6 میلیمتر الی 1.5 میلیمتر از پرکاربردترین ضخامت ها می باشند که.در تولید قوطی سبک در ضخامت 0.6 به دلیل کندی عملیات تولید و همچنین ایجاد ضایعات ورق نسبت به دیگر ضخامت ها گرانتر می باشد.

از قوطی هایی که ضخامت ۰.۵ میلیمتر الی ۱.۵ میلیمتر دارند در ساخت میز صندلی و انواع مبلمان استفاده می‌شود.

از قوطی های ضخامت 2 تا 3 میلیمتر در ساختمان سازی و از  قوطی های با ضخامت بیشتر از 4 میلیمتر در صنعت خودروسازی استفاده میشود. قوطی ها عمدتا با طول 6 الی 12 متر در بازار عرضه میگردند.

برخی از قوطی‌ها در ساخت ستون و اسکلت فلزی ساختمان‌ها کاربرد دارند, این قوطی‌ها به قوطی‌های ستونی معروف هستند که دارای مقاطع بزرگی می باشند و تحمل بارشان بالا است.

از برخی دیگر در ساخت پایه انواع میز و صندلی استفاده می‌شود که این قوطی‌ها به شکل مربع و مستطیل هستند و میزان تحمل بار آن‌ها باید بالا باشد تا تعادل وسیله را برقرار کند.

در صنعت به پروفیل مبلی به دلیل سبکی در وزن ، پروفیل سبک و گاها قوطی سبک نیز گفته می شود. این نوع پروفیل در بسیاری از صنایع و تولیدات مانند ساخت پایه میز، صندلی و تخت، در تولید انواع اگزوز خودرو، تولید بدنه فرمان خودرو، کانکس و کانتینر، ساخت لوازم خانگی و هزاران نوع تولیدات دیگر استفاده می گردد، در نتیجه قیمت پروفیل سبک در بهاء تمام شده بسیاری از کالاها تاثیر گذار می باشد.

عوامل موثر بر قیمت قوطی مبلی

اولین عامل تاثیر گذار بر قیمت قوطی مبلی , کیفیت محصول تولید شده می باشد که آن هم از ورق استفاده شده در تولید آن ( ورق روغنی ) نشعت میگیرد.

دومین عامل تاثیر گذار بر قیمت قوطی مبلی, جوش صحیح آن می باشد.

سومین عامل , محلول آب صابونی می باشد که برای خنک کردن فرآیند جوش قوطی سبک استفاده میشود.

به طور مثال قیمت قوطی سبک خاور صنعت هما به دلیل کیفیت معمولا گرانتر از دیگر محصولات بازار می باشد.البته قیمت پروفیل مبلی ساوه همیشه گرانتر از محصولات مشابه در بازار است.

ماده اولیه تولید پروفیل سبک ، ورق روغنی است و کارخانه های تولید قوطی مبلی قادر به تولید لوله و پروفیل از ضخامت 0.3 میلیمتر تا ضخامت 2 میلیمتر می باشند.

همین توان تولید باعث تأثیرگزاری قیمت ورق روغنی در ضخامت های مختلف بر ماده تولیدی که همان پروفیل سبک است میشود.

معافیت تولیدکنندگان لوله و پروفیل از عرضه در بورس کالا

سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی کشور، ضمن تاکید بر اینکه فروش لوله و پروفیل به سبب گستردگی طیف مصرف‌کنندگان و تنوع محصول، قابلیت عرضه در بورس کالا ندارند و کمیته عرضه در بورس کالا نیز این موضوع را تایید کرده است، بر همین اساس عرضه محصولات لوله و پروفیل فولادی در بورس کالا منتفی و حذف شد.

ویژگی های قوطی سبک

این نوع از قوطی ها دارای قطر و ضخامت دقیق و مناسبی می باشند.

قابلیت جوش پذیری یکی دیگر از مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

انعطاف در خم پذیری، پرس و کشش یکی دیگر از مزایای قوطی سبک می باشد.

کشش سرد از دیگر قابلیت هایی است که می توان نام برد.

کیفیت سطحی پروفیل مبلی به گونه است که در رنگ کاری و به‌خصوص در آبکاری و کرم کاری نتیجه مطلوبی ارائه می دهد.

پروفیل مبلی به دلیل سبک بودن در مقایسه با سایر محصولات محبوبت بیشتری در این صنعت دارد.

تقسیم بندی پروفیل

پروفیل ها به دو دسته پروفیل سبک و پروفیل سنگین تقسیم میشوند.

این تقسیم بندی بر اساس ضخامت پروفیل ها می باشد. پروفیل هایی که ضخامت زیر 2 میلیمتر دارند پروفیل سبک نامیده میشوند و پروفیل هایی با ضخامت بیشتر از 2 میلیمتر پروفیل سنگین نامیده میشوند.

اصطلاح سبک چیست؟

دلیل اصلی نام سبک بر روی این قوطی ضخامت های موجود این محصول فولادی می باشد. قوطی سبک از ورق روغنی که طی ۳ فرایند کلی نورد کاری – جوش القایی و ‌فرمینگ لوله یا پروفیل در خطوط‌ مکانیزه تولید می شود.

قوطی مبلی نام دیگر این محصول است و‌ همچنان علمای این صنعت به نتیجه واحدی برای ریشه کلمه مبلی که در کنار این قوطی می آید؛ نرسیده اند.

اصطلاح سنگین چیست؟

قوطی سیاه نام دیگر این محصول است و بیشتر هم به این نام در بازار معروف است که دلیل این نامگذاری به دلیل استفاده از ورق سیاه برای تولید این قوطی‌ می‌باشد.

قوطی سنگین از ورق سیاه که طی ۳ فرایند کلی نورد کاری – جوش القایی و ‌فرمینگ لوله یا پروفیل در خطوط‌ مکانیزه تولید می شود.

از استانداردهای مختلفی در تولید قوطی پیروی می‌شود که از جمله آنها می‌توان به استاندارد BS EN 10219 اشاره کرد که این استاندارد، دو استاندارد EN 10368 و EN 10219-1  را پوشش میدهد.

شما میتوانید برای خریدی مطمئن همراه با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب با کارشناسان فروش بازرگانی پرشین آیرون تماس حاصل فرمایید. همچنین برای محاسبه ی دقیق وزن و قیمت پروفیل مبلی از ماشین حساب محاسبه ی قیمت پروفیل مبلی در صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

بازرگانی پرشین آیرون تولید کننده و صادر کننده لوله و پروفیل  جهت اعتماد بیشتر مشتریان خود ابتدا مفتخر به کسب نماد اعتماد الکترونیک از سازمان  توسعه تجارت الکترونیک  گردیده است و در راستای حمایت از تولید کنندگان پروفیل سبک تولیدی  خود را به قیمت درب کارخانه، قیمت گذاری میکند. این مجموعه جهت کاهش هزینه های حمل و نقل ، محصولات خود را با قیمت مناسب و  زیر قیمت باربری مصوب تهران برای خریدارن محترم حمل میکند.

این مجموعه محصولات خود (لوله مبلی – پروفیل مبلی و …) را با ضمانت کالا ارائه میدهد. لوله مبلی تولیدی این شرکت قابلیت خم – کشش – پرس شدن در طول و عرض-  فرمینگ و تبدیل به اشکال دیگر مانند لوله بیضی – آبکاری – کرم کاری و غیره را دارد. این بازرگانی محصولات خود را به شرط و با تضمین کیفیت برای شما مشتریان عزیز آماده میکند.