پروفیل مبلی

پروفیل مبلی

پروفیل مبلی در صنایعی مانند راه سازی، تولید در و پنجره و ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل مبلی با استفاده از ورق روغنی ساخته می شود و می توان آن را در ضخامت های زیر ۱٫۵ میلی‌متر تهیه کرد. اسم دیگری که برروی این نوع پروفیل می گذارند پروفیل مبلی می باشد.

پروفیل سبک را در چه مدل هایی می توان تهیه کرد؟

این نوع پروفیل در دو مدل باز و بسته به بازار ارایه می شود. از نوع باز پروفیل مبلی در تیرآهن، میلگرد، ناودانی و تسمه استفاده می شود. اما از نوع بسته آن در ساختار لوله، قوطی، در و پنجره استفاده می کنند.

از پروفیل سبک برای چه مواردی استفاده می کنند؟

 از این نوع پروفیل می توان در صنایعی چون خودروسازی، ساختار اگزوز، صنایع مبلمان، صندلی و دوچرخه سازی استفاده کرد.
از خصوصیات پروفیل مبلی می توان به بالا بودن کیفیت سطح آن، دقیق بودن اندازه های مربوط به قطر و ضخامت این محصول اشاره کرد. هم چنین این نوع پروفیل نسبت به سایر نمونه های مشابه خود بسیار ظریف و دقیق می باشد که فرم پذیری آن بسیار راحت و مناسب بوده و در وزن های مختلفی در بازار عرضه می شود. یکی از ویژگی های دیگر این محصول قابلیت آبکاری آن می باشد.

پروفیل مبلی چه تفاوتی با پروفیل سنگین دارد؟

  • زمانی که وزن پروفیل بیشتر از 5/1 باشد از واژه سنگین برای پروفیل استفاده می شود، اما اگر وزن آن کم تر از 5/1 باشد از واژه سبک برای نامیدن آن استفاده می شود.
  • پروفیل سنگین برای مواردی کاربرد دارد که نیاز باشد پروفیل وزن و نیروی زیادی را تحمل کند.
  • قیمت گذاری این دو محصول بر اساس وزن آن ها صورت می گیرد. بدین معنی که قیمت پروفیل سنگین در مقایسه با نوع سبک آن بیشتر می باشد.
  • پروفیل سنگین با استفاده از ورق سیاه ساخته می شود در حالی که نوع سبک را از ورق سرد یا ورق روغنی می سازند.

پروفیل سبک مبلی

پروفیل های تولید شده از ورق روغنی که به آن ها پروفیل سبک مبلی نیز گفته میشود از ضخامت 0.4 میلیمتر الی 1.5 میلیمتر عرضه میشوند که به دلیل مقاومت بالا و همچنین انعطاف پذیری مناسبی که دارد در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. از صنایع ظریف مانند ساختمان سازی تا صنایع سنگین مانند ساختمان سازی خواستار استفاده از این محصول فولادی می باشند.

محاسبه وزن پروفیل سبک مبلی

پروفیل سبک مبلی بر اساس دو استاندارد  DIN 2394(1) 94 و EN 10 219 -2 و با استفاده از ورق روغنی تولید شده و اگر تولید آن بر اساس استاندارد های تعیین شده صورت گیرد، وزن آن نیز مطابق با جدول وزنی پروفیل سبک خواهد بود. البته یک فرول کلی جهت محاسبه وزن پروفیل سبک مبلی وجود دارد که میتوانید در این صفحه مطالعه نمایید.

جوشکاری پروفیل سبک

یکی از ویژگی های منحصر به فرد پروفیل مبلی،قابلیت جوشکاری این محصول می باشد. جوشکاری محصولات فولادی باید به روش های نوین و به درستی انجام شود که در کنار ایجاد امنیت، ظاهر و خواص مکانیکی آن نیز آسیب نبیند.

جهت مطاله مطالب بیشتر در خصوص جوشکاری پروفیل سبک کلیک کنید.

کارخانجات تولید کننده قوطی پروفیل سبک

کارخانه ی خاور صنعت هما یکی از تولیدکنندگان برتر در این حوزه بوده و با بیش از 15 خط تولید لوله وپروفیل و حجم تولیدی سالینه بیش از 200 هزار تن در صدر کارخانه تولید لوله و پروفیل قرار دارد. کارخانه لوله و پروفیل ساوه نیز یکی دیگر از تولید کنندگان لوله و پروفیل بوده که محصولات با کیفیتی را روانه بازار مینماید.

 

شرکت پرشین آیرون افتخار نمایندگی رسمی فروش محصولات کارخانه خاور صنعت هما تولید کننده انواع لوله و پروفیل
از ورق سرد می باشد.جهت اطلاع از قیمت ورق روغنی  خاور صنعت هما و فروش ورق سرد و قیمت لوله و پروفیل  (سبک) با ما تماس بگیرید.