ساختمان فولادی

افزایش کاربرد لوله و پروفیل در ساختمان سازی

با افزایش جمعیت در سراسر جهان، نیاز به مسکن افزایش پیدا خواهد کرد که صنعت مسکن و ساختمان سازی نیز خود وابسته به صنعت فولاد و محصولات فولادی مانند ورق روغنی، ورق سیاه، ورق گالوانیزه،  لوله و پروفیل سبک و سنگین می باشد در نتیجه نیاز جهان به فولاد با افزایش روبه رو خواهد شد.

اسکلت ساختمان و سازه های فولادی از اجزاء مختلف و در حجم های متفاوت استفاده میشود که عمده ی این محصولات اعم از میلگرد، پروفیل سبک و سنگین، لوله داربستی، لوله انتقال آب و گاز، تیرآهن و پروفیل های باز  می باشد.

استفاده از محصولات فولادی مرغوب، هزینه ی تعمیرات را کاهش میدهد و همچنین باعث افزایش طول عمر سازه میشود، این ویژگی ها باعث ترغیب خریداران جهت تهیه مصالح ساختمانی با کیفیت شده است. بازرگانی پرشین آیرون تولید کننده لوله، پروفیل سبک و سنگین می باشد که از لحاظ کیفیت در بازار شناخته شده میباشد، این مجموعه همچنین تامین کننده محصولات ساختمانی دیگر مانند میلگرد، نبشی، سپری و انواع ورق فولادی مانند ورق روغنی و ورق سیاه می باشد. شما میتوانید محصولات ساختمانی مورد نظر خود را با بالاترین قیمت و تضمین قیمت مناسب از این مجموعه خریداری فرمایید.

ساختمان های فولادی باتوجه به هزینه ی تعمیرات پایین، مقرون به صرفه و بادوام می باشد. این سازه ها با محیط زیست سازگار بوده و بسیار مقاوم است، همچنین این سازه ها برای چندین سال بدون نیاز به تعمیرات قابل استفاده بوده و می توان به مدت چند دهه از آن استفاده نمود، در مواردی جهت ساخت سازه ی جدید و یا بازسازی حتی اگر ساختمان فولادی نیاز به تخریب داشته باشد، به دلیل آن که فولاد قابلیت بازیافت دارد میتوان از آن در یک پروژه جدید استفاده نمود و یا آهن الات آن را در بخش ضایعات آهن به فروش رساند.

جهت ساخت سازه های فولادی نه تنها هزینه های نیروی کار در طول فرآیند ساخت و ساز به حداقل می رسد بلکه سایر هزینه های ساخت و ساز نیز تا 60٪ کاهش میشود.

فولاد و محصولات آن مانند پروفیل سبک و لوله سبک با توجه به وزن کم، بالاترین نسبت استحکام به وزن را در بین هر ماده ای دارند، به طوری که میتوان گفت نسبت استحکام به وزن آن 25 برابر بیشتر می باشد به طوری که ساخت سازه هایی مانند نفت و گاز، حمل‌ونقل و تدارکات، انبارها، سوله های ورزشی، باندهای هواپیمایی، تأسیسات پزشکی، کارخانه‌های کشتی‌سازی و موارد دیگر نیز با استفاده از فولاد امکان‌پذیر میباشد.

پروفیل سبک و سنگین در ساختمان سازی

استفاده از پروفیل سبک در کنار آن که وزن سازه را افزایش نمیدهد مقاومت آن را نیز بالا میبرد، با توجه به جزئیات اسکلت یک ساختمان فولادی در میابیم که پروفیل در دسته ی باز و بسته بیش از نیمی از ساختمان فولادی را به خود اختصاص میدهد. چارچوب درب و پنجره، نرده راهروها، قاب درب ورودی و …. بخشی از کاربرد پروفیل سبک در ساختمان سازی میباشد. امروزه در قسمت داخلی ساختمان نیز از لوله و پروفیل سبک در دکوراسیون داخلی منازل استفاده میشود که کاربرد این محصول را افزایش داده است.

پروفیل سبک و سنگین در کنار اسکلت ساختمان فولادی در بخش های جزئی مانند پل درب ورودی، حصار منازل، قطعات آسانسور نیز کاربرد دارد.

قیمت محصولات ساختمان سازی

از بین محصولات فولادی مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی، تنها با یک کلیک میتوانید از قیمت لوله و پروفیل سبک مطلع شوید.

جهت اطلاع از قیمت پروفیل سیاه کلیک کنید. همچنین جهت استعلام قیمت دیگر محصولات پرشین آیرون مانند میلگرد، نبشی، ناودانی و …. میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

فواید استفاده از محصولات فولادی در ساختمان سازی

  • سرعت ساخت و ساز

اغلب محصولات فولادی پرکاربرد در ساختمان سازی قابلیت انعطاف پذیری دارند که باعث میشود سرعت در ساخت و ساز را افزایش دهند، همچنین با شکل گیری، استفاده از اتصالات مربوط و روش هایی مانند جوشکاری میتوان محصولاتی مانند لوله و پروفیل سبک را در صورت نیاز به یکدیگر متصل کرد و در کمترین زمان از آن استفاده نمود.

  • دوام بالا

استحکام یکی از مولفه های اصلی انتخاب فولاد جهت ساختمان سازی می باشد، طبق آزمایش‌ها انجام شده یک ساختمان و سازه ی  فولادی در مقابل طوفان با سرعت 200 مایل بر ساعت، مقاومت کاملی را از خود نشان میدهد. مقاومت ساختمان و سازه ی فولادی تنها مختص به طوفان و باران و … نمی باشد بلکه از فولاد در ساخت ساختمان های صنعتی در بخش نفت و گاز و پتروشیمی که نیاز به یک مقاومت بالا دارد استفاده میشود.

  • هزینه ی مقرون به صرفه

فولاد در هنگام خرید از قیمت بالایی برخوردار می باشد که اغلب قیمت گذاری آن نیز بر حسب کیلوگرم می باشد که در مقابل گران بودن آن به دلیل طول عمر بالا و ویژگی هایی مانند ضدپوسیدگی، ضدزنگ زدگی مقرون به صرفه محسوب میشود.