rebar iran

میلگرد، یک نوع محصول فولادی است که در انواع ابعاد مختلف با سطح مقطع دایره ای تولید می‌شود. این میلگردها به عنوان محصولات اصلی در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. میلگردها اغلب به صورت استحکام‌دهی شده یا نهایی‌دهی شده و با انواع مختلف تنش و کلاس‌های کیفیتی تولید می‌شوند. روش و فرآیند تولید میلگرد میتواند به 4 روش انجام شود که بر روی ویژگی های آن تاثیر گذار می باشد. در ادامه به انواع روش های تولید میلگرد میپردازیم.

انواع روش های تولید میلگرد

  • تولید میلگرد به روش نورد گرم

انتخاب نام نورد گرم برای این روش آن است که انجام عملیات در حرارت بالا انجام میشود. در ابتدا شمش ها حرارت دیده و ذوب میشوند. سپس فولاد حرارت دیده از میان 4 یا 8 غلتک عبور میکند. این مرحله تا جایی ادامه پیدا میکند که به سطح مقطع دایره ای با قطر مناسب دست پیدا کنیم. در مرحله ی بعد، میلگردها وارد مرحله آج زنی میشوند. در این مرحله با توجه به استاندارد مورد نظر و سفارش‌ها پذیرفته شده بر روی میلگرد ها آج زده میشود.

کوره پیش گرم، رافینگ، رول کوره، رول رافینگ و دستگاه بسته بندی از جمله تجهیزات بکار رفته در تولید میلگرد به روش نورد گرم می باشند.

  • تولید میلگرد به روش نورد سرد

این روش مانند روش قبلی، شمش فولادی حرارت دیده و از میان غلتک ها عبور میکند اما در مرحله شکل گیری و افزایش طول دیگر از حرارت استفاده نشده و تولید در دمای پایین‌تر تبلور انجام میشود. به دلیل عدم وجود حرارت در این روش، میلگرد تولیدی از استحکام بالایی برخوردار خواهد بود.

  • ساخت میلگرد به روش ترمکس

فولاد حرارت دیده به مرحله ی خنک کاری یا فاز آستنتیک میرود. در این روش محصول توسط آب و روغن خنک میشود که اینکار باعث میشود محصول نهایی سخت و شکننده شود. جهت از بین بردن این نقض، با استفاده از یک عملیات حرارتی، شکل پذیری آن را افزایش میدهند.

  • ساخت میلگرد به روش میکروآلیاژی

در این روش تیتانیوم، وانادیوم و نیوبیوم به میلگرد اضافه میشود تا محصول نهایی از استحکام بالاتری برخوردار شود. روش کار به صورت نورد گرم بوده و تنها تفاوت این دو روش اضافه نمودن آلیاژهای نام برده میباشد. به دلیل مقاومت بالا در ساختمان های ضد زلزله و مکان های زلزله خیز اغلب از این میلگردها استفاده میشود.

هر میلگرد با توجه به روش تولیدی بکار برده شده در تولید آن، ویژگی های منحصر به فردی دارد. وجود این ویژگی ها باعث میشود تا از این میلگرد ها در صنایع مختلفی استفاده شود.

شما میتواند در صفحه قیمت میلگرد، از موجودی و قیمت بروز کارخانه های معتبر ایران مطلع شوید و در صورت ثبت سفارش با کارشناسان مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.