لوله گالوانیزه گلخانه

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه

شما میتوانید لوله گالوانیزه گلخانه را در دو نوع سرد و گرم سفارش داده و بنا به درخواست شما مشتری عزیز لوله در طول مورد نیاز برش داده میشود. جهت ثبت سفارش تنها کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. بازرگانی پرشین آیرون در کنار تامین لوله و ورق های فولادی در انواع مختلف، تولید کننده لوله و پروفیل در ابعاد مختلف نیز می باشد.

به طور کلی گالوانیزاسیون را میتوان روشی جهت تولید یک لایه محافظتی بر روی محصول فولادی دانست. ضخامت لایه ای که بر روی محصول ایجاد میگردد در حد 25 تا 130  میکرون بوده که در کنار محافظت محصول در برابر خوردگی و زنگ زدگی در ضخامت نهایی آن نیز تاثیر گذار نمی باشد. لایه ایجاد شده دارای ظاهری مات و طوسی رنگ می باشد که باعث یکنواختی و صیقلی شدن سطح لوله گالوانیزه گلخانه می شود.

لوله های فولادی در تمامی صنایع فولاد و آهن به دو صورت بدون درز و درزدار تولید و عرضه میشوند که لوله گالوانیزه گلخانه نیز جز پرمصرف ترین لوله های مورد استفاده در گلخانه و دیگر صنایع مختلف می باشد. در ساخت گلخانه ها اغلب از لوله گالوانیزه گلخانه سرد و به طول 6 متر استفاده میشود که ابعاد گالوانیزه سرد اغلب در حدود 1.2 اینچ الی 4 اینچ می باشد.

ابعاد پر مصرف  لوله گالوانیزه گلخانه عبارتند از : 3.4 اینچ، 1.2 اینچ و 1 اینچ

گالوانیزاسیون به دو روش سرد و گرم انجام میشود که روش گرم قدیمی تر بوده که محصول نهایی نیز دارای طول عمر بالاتری دارد.

تفاوت گالوانیزه گرم و سرد

آماده‌سازی اولیه

گالوانیزه گرم به روش غوطه وری در یک وان پر شده از روی انجام میگیرد که در مقابل آن گالوانیزه سرد یک واکنش فیزیکی است که با استفاده از اسپری محلول روی انجام میپذیرد.

تفاوت ظاهری

لوله گالوانیزه گلخانه اگر به روش گالوانیزه گرم باشد، دارای ظاهری مات و کدر می باشد و اگر گالوانیزه سرد باشد ظاهری براق و صیقلی دارد.

تفاوت در کاربرد

لوله گالوانیزه گلخانه ای تولید شده از روش گرم  دارای مقاومت بالاتری نسبت به روش گرم می باشد در نتیجه از لوله گالوانیزه گرم اغلب در فضاهایی که احتمال خوردگی بیشتر باشد مانند دکل های مخابرانی و گارد ریل جاده استفاده میشود، در مقابل از گالوانیزه سرد در صنعت هایی که کمتر در شرایط زنگ زدگی قرار میگیرند استفاده میشود مانند خودروسازی و قطعات.

ضخامت لایه محافظتی ایجاد شده

لایه محافظتی ایجاد شده بر روی لوله گالوانیزه گلخانه به روش سرد در حدود 25 میکرون و در روش گرم در حدود 100 الی 130 میکرون می باشد.

تفاوت در قیمت نهایی محصول

از لحاظ قیمت نهایی لوله گالوانیزه گلخانه میتوان گفت گالوانیزه گرم گران‌تر از گالوانیزه سرد می باشد البته خرید لوله گالوانیزه گلخانه باید  با توجه کاربرد و نیاز مشتری انجام گیرد.

کاربرد لوله گالوانیزه گرم

  • تولید مفتول
  • صنعت ساختمان سازی
  • تولید تجهیزات کشاورزی
  • ساخت انواع سازه ها در فضاهای باز

کاربرد لوله گالوانیزه سرد

  • ورق های شیروانی منازل (اغلب در شمال کشور)
  • تولید پیچ و مهره
  • ساخت انواع توری

ابعاد لوله گالوانیزه گلخانه

این محصول در دو اندازه ی 3 یا 6 متر برش داده میشود.

نمره

سایزضخامت
21.2 اینچ2
21.2 اینچ2.5
2.53.4 اینچ2
2.53.4 اینچ2.5
31 اینچ2
31 اینچ2.5
41-1.4 اینچ2.5
51 _ 1.2 اینچ2
51 _ 1.2 اینچ2.5
62 اینچ2.5
62 اینچ2.8
72 _ 1.2 اینچ2.5
72 _ 1.2 اینچ3
83 اینچ2.5
83  اینچ3

گالوانیزه سرد

دمای انجام فرآیند در گالوانیزاسیون سرد در حدود 70 درجه سانیت گراد می باشد که در آن محلول زینک و روی را بر روی لوله ریخته میشود. طول عمر لوله گالوانیزه گلخانه سرد در حدود 3 الی 5 سال می باشد که پس از این مدت لوله ممکن است تحت شرایط رطوبت دچار خوردگی و زنگ زدگی شود. دلیل استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه سرد با توجه به آن که  طول عمر پایین تری نسبت به لوله گالوانیزه گرم دارد وزن پایین آن می باشد که در حدود 7% از وزن سازه را تشکیل میدهد که در نهایت وزن سازه را کاهش میدهد.

گالوانیزه گرم

در روش گالوانیزه گرم به دلیل ایجاد ترکیب شیمیایی بین مولکول های فولاد و زینک مقاومت لوله گالوانیزه گلخانه افزایش پیدا میکند و عمر محصول در حدود 15 الی 20 افزایش پیدا میکند که به دلیل آبکاری در دمای بالا و استفاده از دستگاه های مخصوص هزینه ی لوله گالوانیزه گلخانه گرم نسبت به گالوانیزاسیون سرد بالاتر می باشد. با ایجاد لایه محافظتی بر روی محصول میتوان گفت 14% از وزن کل لوله را وزن لایه ایجاد شده تشکیل میدهد که ضخامت تقریبا 2 میلیمتر را بروی محصول ایجاد میکند.

تولید لوله گالوانیزه گلخانه

در نوع لوله گالوانیزه گرم درزدار پس از جوشکاری لوله ها و خنک شدن محصول آن را داخل یک وان مملو از محلول روی مذاب قرار میدهند تا زمانی که ضخامت مورد نظر بر روی محصول ایجاد شود.

در تولید لوله گالوانیزه سرد لایه محافظتی یا به روش اسپری و یا به روش شناور شدن در محلول و با انجام فرآیند الکترولیت انجام میشود.