galvanized coil iran

صنعت ورق گالوانیزه در ایران

ورق گالوانیزه به عنوان یکی از مولفه های اصلی در صنعت فلزات، در ایران نیز نقش بسیار مهمی در تأمین نیازهای مختلف صنعتی و ساختمانی ایفا می‌کند. با وجود توسعه صنعتی کشور، کارخانه‌های تولید ورق گالوانیزه در سرتاسر ایران فعالیت می‌کنند و نقش بارزی در تولید محصولات با کیفیت برای بازارهای داخلی و خارجی دارند.

در این مطلب، به معرفی چند کارخانه برجسته تولید ورق گالوانیزه در ایران می‌پردازیم. این کارخانه‌ها با داشتن ظرفیت‌های بالا در تولید ورق‌های گالوانیزه، از فناوری‌های پیشرفته و استانداردهای بین‌المللی برای تولید محصولاتی با خصوصیات منحصر به فرد استفاده می‌کنند. همچنین، این تحقیق به بررسی نقدها و ارزیابی‌های مرتبط با این کارخانه‌ها می‌پردازد تا تصویر کاملی از صنعت ورق گالوانیزه در ایران ارائه شود.

لیست کارخانه های تولید ورق گالوانیزه در ایران

شرکت فولاد مبارکه اصفهان:

این کارخانه در منطقه اصفهان واقع شده و یکی از بزرگترین واحدهای تولید ورق گالوانیزه در این منطقه است. با تجهیزات پیشرفته، این شرکت قادر به تولید میلیون‌ها تن از ورق‌های گالوانیزه با مشخصات مختلف در سال می‌باشد. شرکت فولاد مبارکه اصفهان به تولید ورق‌های گالوانیزه با خصوصیات متنوع از جمله ضدزنگ و مقاوم در برابر عوامل جوی مشغول است.

شرکت فولاد غرب آسیا:

این مجموعه در سال ۱3۸3 در شهر قم در 35 کیلومتری جادهٔ سلفچگان تأسیس شد. این کارخانه یکی از برترین کارخانجات تولید فولاد کشور به شمار می‌آید. تولید سالیانهٔ کارخانه فولاد غرب آسیا، در حدود 550 هزار تن مقاطع فولادی می‌باشد. یکی از محصولات تولیدی این کارخانه ورق گالوانیزه می باشد که به دلیل مقاومت بالا از این محصول میتوان در صنایع مختلفی استفاده نمود.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان:

یکی از اولین کارخانه های تولیدکننده ورق گالوانیزه گرم در ایران، با نام اولیه صنایع گالوانیزه فجر سپاهان در سال 1374 تاسیس شد. این مجموعه به تولید ورق گالوانیزه، ورق آنیل شده، ورق فولادی، ورق اسید شوی شده مشغول می باشد. این کارخانه ورق گالوانیزه را در ضخامت‌ ۰٫۲۵ تا ۱٫۵ میلیمتر و عرض ۶۰۰ تا ۱۲۵۰ میلی ‌متر تولید می نماید که به دلیل تنوع ابعادی، از محبوبیت بالایی نیز برخوردار میباشد.

شرکت فولاد اکسین خوزستان:

موقعیت جغرافیایی این کارخانه در استان خوزستان و در شهر اهواز در 10 کیلومتری جاده بندر امام خمینی می باشد. این مجموعه در کنار تولید ورق گالوانیزه به صورت تخصصی به تولید ورق سیاه اکسین اهواز و ورق آلیاژی نیز مشغول می باشد. ظرفیت این کارخانه در حدود تولید سالانه یک میلیون و 50 هزار تن ورق فولادی با حدود 210 هزار تن عملیات حرارتی میباشد.

کارخانه فولاد کاویان اهواز:

یکی از اولین تولیدکننده ورق‌ های فولادی ضخیم در کشور می باشد که در سال 1354 در موقعیت مکانی کیلومتر 9 جاده اهواز خرمشهر و در مجاورت شرکت نورد و لوله اهواز و شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران واقع شده است. محصولات برجسته این کارخانه به صورت زیر می باشد :

ورق گالوانیزه

ورق سیاه کاویان اهواز

ورق ضخیم فولادی

اسلب باریک

کارخانه فولاد گیلان:

شما میتوانید این کارخانه را اولین و بزرگترین کارخانه فولاد نورد کشور بدانید که در شهرک صنعتی رشت واقع شده است. چهار محصول اصلی در این کارخانه تولید میشود که به بدین شرح می باشد: ورق سیاه،،ورق روغنی ، ورق آجدار ، ورق گالوانیزه.

این کارخانه  میتواند با ظرفیت تولید 180 هزار تن در سال ورق گالوانیزه را وارد بازار نماید که حجم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

شرکت صنایع هفت الماس:

این کارخانه در سال ١٣٨٢ با ظرفيت اسمی سالانه ١٠٠٠٠٠ تن ورق گالوانيزه با ضخامت ٣/٠ تا ٢ ميليمتر و عرض ١٠٠٠ و ١٢٥٠ ميليمتر به بهره برداری رسيد و تا کنون توانسته نقش مهمی را در تامین ورق گالوانیزه کشور ایفا نماید. از نظر موقعیت مکانی نیز میتوان گفت که این مجموعه در قزوین کیلومتر 18 اتوبان قزوین کرج واقع شده است.

کارخانه تاراز چهارمحال:

در سال 1387 در استان چهارمحال‌ و بختیاری تولید شد که هم اکنون به یکی از تامین کنندگان ورق گالوانیزه در ایران تبدیل شده است. برترین و منحصر به فرد ترین تولیدات این کارخانه شامل ورق گالوانیزه، گالوانیزه رنگی (گالواتاراز) و گالوالوم می باشد.

شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری:

این کارخانه در کیلومتر 35 جاده شهرکرد بروجن، منطقه سفید دشت واقع شده است. یکی از کارخانجات تولید کننده ورق گالوانیزه که محصولات خود را به کارخانه های تولید خودرو ارسال مینماید این مجتمع بوده که توانسته تا کنون سه استاندارد بین المللی را نیز کسب نماید.

جهت اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه میتوانید از راه های زیر اقدام نمایید.