ویژگی‌های پروفیل و لوله سبک مبلی

تفاوت های پروفیل سبک(صنعتی) و پروفیل سنگین (ساختمانی)

پروفیل و لوله سبک مبلی از جمله محصولات فولادی است که در صنایع مختلف استفاده می شود.

که در برخی از صنایع مواد اولیه تولیدات محسوب می شود. برای مثال در انواع پروژه های راه سازی ، ساختمان سازی ، محصولات خانگی ، صنایع خودرو سازی تولید در و پنجره.

قیمت پروفیل مبلی 

ملزومات خانه و آشپزخانه ، ساخت مبلمان اداری و منزل و دیگر صنایع مورد استفاده قرار میگیرد.
.این محصول فولادی به طور کلی در دو گروه قرار می‌گیرند. شاید  در این حوزه با دو اصطلاح سبک و سنگین برخورد داشته‌اید.

در این مقاله سعی شده تا اطلاعاتی جامع در رابطه با این مفاهیم در اختیار شما قرار داده شود.
پرشین آیرون انواع پروفیل و لوله از نوع سبک و سنگین را در سایزهای مختلف از ورق‌ روغنی و ورق سیاه تولید می‌کند.

به منظور اطلاع ازقیمت لوله و پروفیل سبک به لیست قیمت مربوط در سایت مراجعه فرمایید.

قیمت پروفیل 

خرید لوله مبلی (مبلی)

پروفیل و لوله سبک را مبلی نیز می نامند، ورق‌های مورد استفاده در تولید لوله و پروفیل مبلی از نوع ورق روغنی (سرد) است. ورق های روغنی رشته بر می شود و سپس با فرآیند نورد سرد به لوله و پرفیل سبک صنعتی(مبلی) تبدیل می شود.
لوله و پروفیل مبلی (سبک صنعتی) در صنایعی مانند لوازم خانگی، دوچرخه‌ سازی، کانتینر ، مبلمان منزل و مبلمان اداری، ملزومات منزل و آشپزخانه، ملزومات اداری ، صنعت ساختمان، صنعت خودرو سازی کاربرد بسیار زیادی دارد. در ادامه به ویژگی های لوله وقوطی مبلی یا همان لوله و پروفیل سبک صنعتی می پردازیم.

ویژگی‌های پروفیل و لوله سبک صنعتی

سبک بودن
قابلیت آبکاری
سایز و ابعاد مختلف
کیفیت سطحی مطلوf
قابلیت جوش پذیری مطلوب
ویژگی در شکل پذیری و خم
دقت ابعادی مطلوب در قطر و ضخامت

پروفیل و لوله های سبک صنعتی با دارا بودن خاصیت کشش سرد سبب گردیده تا نوع سبک کاربرد فرآوانی در صنایع مختلفی.مانند صنعت کشاورزی،صنعت خودروسازی و اسلحه سازی داشته باشد.

قیمت پروفیل سبک

قیمت پروفیل سبک یا همان لوله مبلی در واحد وزن محاسبه می گردد. به طور مثال اگر قیمت یک کیلو  برابر 9810 تومان باشد. در یک تن قیمتی معادل با 9810000 خواهد داشت. قیمت لوله و پروفیل به قیمت دلار، قیمت ورق نورد سرد و تعرفه‌های گمرکی وابسته است.
قیمت نوع پروفیل صنعتی سبک در واحد وزن مقداری از نوع پروفیل سنگین بیش‌تر است اما هزینه‌ آن در واحد طول از نوع سنگین کمتر خواهد بود و علت آن ضخامت و وزن کمتر پروفیل و لوله سبک مبلی است. این محصول ضخامت و وزن کمتری در مقایسه با نوع سنگین دارند.

با توجه به توضیحات داده شده و همچنین نوسانات بازار داخلی، اطلاع روزانه از قیمت لوله و پروفیل سبک بسیار حائز اهمیت می باشد. مجموعه پرشین آیرون قیمت محصولات تولیدی خود را به صورت روزانه بر روی کانال تلگرامی خود قرار داده و قیمت هر محصول را به طور مجزا بر روی سایت خود قرار میدهد.