کویل گرم

کویل گرم یا کویل سرد, ورق فولادی می باشند که به صورت رول پیچیده شده و آماده ارسال میشود. در صنعت فولاد کویل ها به دلیل آن که ماده اولیه تولید محصولات فولادی مختلف  محسوب میشوند از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند.

بازرگانی پرشین آیرون پیشرو در انجام امور صادراتی در خصوص صادرات لوله و پروفیل سبک و سنگین بوده است که با کسب تجارت گسترده در این حیطه جزء برترین بازرگانی های صادرات فولاد در ایران می باشد که در بازار داخلی نیز باربری سفارشات خود را زیر قیمت مصوب انجام میدهد.

کویل های موجود در بازار ایران :

  • کویل سرد

از این نوع کویل  به دلیل قابلیت جوشپذیری و خمکاری اغلب در خودروسازی و لوازم خانگی استفاده میشود. از نظر ظاهری نیز در مقابل کویل گرم سطحی صاف و صیقلی دارد.

  • کویل گرم

ضخامت کلاف گرم از ضخامت 2 الی 7 میلیمتر و عرض 600 الی 2100 میلیمتر می باشد. از کلاف گرم در صنعت ساخت و ساز, تولید تانکر, لوله های نفتی و سیلندر گاز استفاده میشود.

  • کویل ضد زنگ

این کویل ها دارای کروم بوده و خاصیت ضدزنگ زدگی دارند که با اضافه نمودن نیکل خواص مکانیکی کویل را بهبود می بخشند.

  • کویل کربنی

ترکیب این نوع محصول از کربن, فسفر, منگنز, سیلیکون و گوگرد تشکیل شده است.

  • کویل گالوانیزه

پوششی از جنس روی بر روی این کویل ها قرار دارد که ورق را در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مقاوم میسازد.

روش های کلاف پیچی :

کلاف پیچی کویل ها به دو روش سطحی و مرکزی انجام میشود که در روش سطحی با استفاده از چندین غلتک عملیات انجام میشود اما در روش مرکزی کلاف پیچی با استفاده از یک غلتک انجام میگیرد.

عوامل تعیین کننده قیمت کویل گرم

کیفیت مواد اولیه

میزان کشش

مقدار تنشی که بر ورق وارد شده

ضخامت ورق

وزن نهایی کلاف گرم

بازرگانی پرشین آیرون، لوله و پروفیل سیاه را از کلاف گرم با کیفیت تولید کرده و با مناسب ترین قیمت در بازار عرضه مینماید.شما میتوانید جهت اطلاع روزانه از قیمت لوله و پروفیل سنگین کلیک کنید.

استاندارد تولید کلاف گرم

کویل گرم طبق استاندارد معمولی و صنعتی تولید و عرضه میشود که در بازار داخلی ایران اغلب کویل گرم معمولی ST52   و ST37 استفاده میشود. کلاف گرم صنعتی  نیز طبق استاندارد A285-GR C، A283 – GR C و A516 –GR 60 به فروش میرسد.

اولین و مهمترین تفاوت در دو استاندارد ST37 و ST52  سختی ورق می باشد که نوع ST52 دارای سختی بیشتری می باشد.

  • کلاف گرم معمولی
  • کلاف گرم صنعتی

از کلاف گرم صنعتی در تولید پروفیل های ابعاد بالا و همچنین در صنایع غول پیکر مانند کشتی سازی استفاده میشود. اگر در تولید لوله و پروفیل از کلاف گرم با ضخامت 2 میلیمتر استفاده شود در بازار به آن لوله و پروفیل سیاه گفته میشود.

جدول وزنی کلاف گرم

ردیفطول mmعرض mmضخامت mmوزن kg
۱۲۰۰۰۱۰۰۰۲۳۲
۲۲۰۰۰۱۰۰۰۳۴۸
۳۲۰۰۰۱۰۰۰۴۶۴
۴۲۰۰۰۱۰۰۰۵۸۰
۵۲۰۰۰۱۰۰۰۶۹۶
۶۶۰۰۰۱۵۰۰۸۵۷۶
۷۶۰۰۰۱۵۰۰۱۰۷۲۰
۸۶۰۰۰۱۵۰۰۱۲۸۶۴
۹۶۰۰۰۱۵۰۰۱۵۱۰۸۰
۱۰۶۰۰۰۱۵۰۰۲۰۱۴۴۰

5 مرحله ی تولید کویل گرم

  1. کوره پیش گرم

در این مرحله تختال را تا دمای 1250 درجه سانتی گراد گرم میشود. حرارت دادن به تختال باعث جلوگیری از رسوب سخت میشود.

  1. قفسه های نورد خشن

در مرحله ی قبل ممکن است پوسته هایی بر روی سطح ورق ایجاد شود , در مرحله ی دوم جهت پوسته زدایی و کاهش ضخامت وارد قفسه های نورد خشن میشوند.

  1. جعبه کلاف

از طریق همگن سازی دما, خواص مکانیکی یکسانی در محثول ایجاد میشود.

  1. نورد نهایی

این مرحله شامل 5 الی 7 قفسه می باشد که هر قفسه دارای 4 غلتک نیز می باشد که در حین انجام فرآیند نورد نهایی ضخامت ورق از 1 الی 4 میلیمتر کاهش میابد. کنترل ضخامت محصول تولیدی  از طریق سیستم اتوماتیک انجام میشود.

  1. کلاف پیچی و بسته بندی

دمای کلاف گرم تولید شده باید تا دمای 580 درجه سانتی گراد کاهش یابد  و پس از آن توسط یک غلتک کلاف پیچی میشوند. البته بنا به درخواست و نیاز مشتری کلاف گرم را میتوان با استفاده از دستگاه های برش به شیت گرم تبدیل نمود.

ابعاد کویل گرم

عرض کلاف گرم اغلب در اندازه های 1 _ 1.25 _ 1.5 _ 2 متر بوده و ضخامت آن حدود 1.5 الی 15 میلیمتر می باشد. ابعاد شیت سیاه نیز به صورت زیر می باشد :

1*2 متر

1.5*2.5 متر

1*6 متر

1.5*6 متر

2*6 متر

2*12 متر

ضخامت ورق سیاه فابریک در حدود 15 میلیمتر می باشد.

بازرگانی پرشین آیرون تولیدکننده لوله و پروفیل سبک و سنگین و همچنین تامین کننده انواع ورق فولادی می باشد, جهت ثبت سفارش خود با شماره ی 40770074-021 تماس حصل فرمایید.