تفاوت ورق سیاه با ورق روغنی (سرد) چیست ؟

تفاوت ورق سیاه با ورق روغنی (سرد) چیست

ورق روغنی در واقع همان ورق سیاه می باشد که بر روی آن فرآیند به خصوصی انچام شده است.مهمترین تفاوت این دو ورق آن است که، به وسیله نورد سرد تولید می شود تفاوتی که بیان ورق سیاه و ورق روغنی وجود دارد بسیار مهم می باشد و به همین دلیل اگر می خواهید این ورق را خریداری نمایید بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید.

اگر شما بخواهید نگاه سطحی به تولید هر یک از این ورق ها بیندازید در نگاه نخست متوجه تفاوت روش تولید آنها می شوید، در صورتی که این دو ورق با یکدیگر از بسیاری جهات تفاوت دارند، به طور کلی باید بدانید مهمترین تفاوت ورق روغنی با ورق سیاه در صنعت این است که در نگاه نخست ورق روغنی دارای ظاهری روشن بوده و در مقابل ورق سیاه ظاهری مات و تیره رنگی دارد، دومین مولفه که تفاوت ورق روغنی و ورق سیاه را مشخص مینماید کیفیت ورق ها می باشد که کیفیت ورق روغنی بسیار بیشتر است، چرا که آنها به وسیله نورد سرد تولید می شوند. ورق هایی که با نورد گرم تواید می شوند در صنعت به کار گرفته می شوند و نیازی به گرمای مجدد ندارند.

تفاوت سایز ورق روغنی با ورق سیاه

ورق های سیاه تا حدودی سطحی خشن دارند و به همین دلیل ابعاد آن  دقیق نمی باشد، و به همین دلیل ضخامت آنها از 25 میلیمتری به 6 میلیمتر تلرانس پیدا می کند. ولی ضخامت ورق روغنی بسیار دقیق تر می باشد، چرا که آن را در اصل دو بار تولید می کنند یک بار با نورد گرم و یک بار دیگر با نورد سرد و همین موضوع موجب می شود که ضخامت آن بسیار دقیق تر باشد و اندازه آن دقیقا همان چیزی باشد که فرد می خواهد در صنعت از آن استفاده کند. کیفیت و اندازه های ورق روغنی بسیار عالی و دقیق می باشد، به همین دلیل بسیاری از کسانی که می خواهند در صنعت از این دو ورق استفاده کنند ورق روغنی را ترجیح می دهند.

یکی از کارخانجاتی که جهت تولید محصولات خود از ورق روغنی فولاد مبارکه استفاده میکند، کارخانه خاور ثنعت هما می باشد که در حوزه ی تولید لوله و پروفیل سبک و سنگین فعالیت میکند.

شرکت پرشین آیرون افتخار نمایندگی رسمی فروش محصولات کارخانه خاور صنعت هما تولید کننده انواع لوله و پروفیل
از ورق سرد می باشد.جهت اطلاع از قیمت ورق روغنی خاور صنعت هما و فروش ورق سرد و قیمت لوله و پروفیل مبلی (سبک) با ما تماس بگیرید.